Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه و هدف: در سال های اخیر, عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس نظری یکی از مشکلات رو به افزایش دانشگاه های علوم پزشکی است. عدم حضور در کلاس های درس, محیط پویای یاددهی- یادگیری را مختل و آن جا را به محیطی کسالت آور و ناخوشایند تبدیل می نماید. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به عوامل موثر در حضور آن ها در کلاس های درس نظری در سال 1390 انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال 1390 بر روی 288 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ای پژوهشگر ساخته حاوی 28 سوال در طیف 5 درجه ای لیکرت استفاده شد.یافته ها: در این نظر سنجی, 215 دانشجوی دختر (74.7 درصد) و 73 دانشجوی پسر (25.3 درصد) شرکت داشتند. 79 درصد این افراد مجرد بودند. از بین عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری, بیشترین میانگین نمره مربوط به حیطه ویژگی های استاد (0.13± 0.760), ویژگی های درس (0.755±0.18), محیط فیزیکی (0.17±0.747) و سپس ویژگی های دانشجو (0.14± 0.747) بود.نتیجه گیری: در افزایش میزان حضور در کلاس, عواملی دخیل هستند که مهم ترین آن ها در وهله اول مسایل مربوط به استاد همچون محتوی ارایه شده در کلاس درس و جذابیت سخنان استاد می باشد. به علاوه, ویژگی های درس ارایه شده و یا مسایلی چون ساعت برگزاری کلاس در این امر دخیل می باشند, که امید است استادان و برنامه ریزان با توجه به آن ها باعث ارتقای روند یاددهی- یادگیری از طریق افزایش حضور در کلاس ها شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزموده، الهام، دولتی، مریم، فرزادمنش، الهام، خسروآبادی، علی اصغر، و رخشانی، محمدحسن. (1392). بررسی عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(2)، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/473645/fa

    Vancouver: کپی

    آزموده الهام، دولتی مریم، فرزادمنش الهام، خسروآبادی علی اصغر، رخشانی محمدحسن. بررسی عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(2):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/473645/fa

    IEEE: کپی

    الهام آزموده، مریم دولتی، الهام فرزادمنش، علی اصغر خسروآبادی، و محمدحسن رخشانی، “بررسی عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 2، pp. 23–30، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/473645/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا