مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویژگی های شخصیتی و راهبردهای یادگیری خودنظم دهی بر یادگیری ساختار و واژگان زبان خارجه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 178

چکیده

 در این پژوهش, تعداد 440 دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق مشغول به تحصیل می باشند, شرکت کردند. ابتدا شرکت کنندگان مقیاس شخصیتی 5 عاملی جان و سوتو[1] و مقیاس راهبردهای یادگیری خودنظم دهی تسینگ, دورنیه و اشمیت [2] را تکمیل کردند و میزان یادگیری ساختار و واژگان دانشجویان بر اساس نمرات آزمون پایان ترم آنها در درس زبان خارجه بررسی شد. برای تحلیل داده ها از الگوی معادلات ساختاری از نوع تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی و راهبردهای یادگیری خود نظم دهی و نمرات ساختار و واژگان دانشجویان ارتباط معناداری وجود دارد. از بین مؤلفه های شخصیتی, تجربه پذیری و برون گرایی و از میان مؤلفه های راهبردهای یادگیری خود نظم دهی, هدف گذاری و کنترل اهمال کاری بیشترین تأثیر را بر نمرات ساختار و واژگان دانشجویان داشت. بنابراین توجه به ویژگی های شخصیتی و آگاهی نسبت به آنها همراه با تقویت مهارت های یادگیری خود نظم دهی در ارتقای علمی دانشجویان و بالابردن سطح علمی آنها توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رخشوند سمیوری، شکوه، و آزاد، مهناز. (1397). تاثیر ویژگی های شخصیتی و راهبردهای یادگیری خودنظم دهی بر یادگیری ساختار و واژگان زبان خارجه دانشجویان. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 15(21 )، 153-178. SID. https://sid.ir/paper/403695/fa

    Vancouver: کپی

    رخشوند سمیوری شکوه، آزاد مهناز. تاثیر ویژگی های شخصیتی و راهبردهای یادگیری خودنظم دهی بر یادگیری ساختار و واژگان زبان خارجه دانشجویان. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)[Internet]. 1397؛15(21 ):153-178. Available from: https://sid.ir/paper/403695/fa

    IEEE: کپی

    شکوه رخشوند سمیوری، و مهناز آزاد، “تاثیر ویژگی های شخصیتی و راهبردهای یادگیری خودنظم دهی بر یادگیری ساختار و واژگان زبان خارجه دانشجویان،” نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، vol. 15، no. 21 ، pp. 153–178، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button