مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,388
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی درمانی شناختی رفتاری و تلفیق آن با آموزش مدیریت والدین بر علائم نارسایی توجه-بیش فعالی کودکان بیش فعال 11-7 سال: یک مطالعه نیمه آزمایشی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 172

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات روان پزشکی دوران کودکی است. پژوهش حاضر با هدف تعیین و مقایسه تاثیر بازی درمانی شناختی رفتاری و تلفیق آن با آموزش مدیریت والدین بر علایم نارسایی توجه-بیش فعالی کودکان 11-7 سال انجام شد. مواد و روش ها: طرح مطالعه, نیمه آزمایشی به شکل پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه پژوهش, شامل کودکان دارای اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی 11-7 سال شهر کرمانشاه در سال 1398 بودند که 48 نفر از آن ها به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چندمرحله ای انتخاب و در گروه های آزمایش 1 و 2 و گروه گواه به تعداد مساوی جایگزین شدند. در گروه آزمایش 1 بازی درمانی شناختی رفتاری (10 جلسه 90 دقیقه ای) و درگروه آزمایش 2 بازی درمانی شناختی رفتاری و آموزش مدیریت والدین (10 جلسه 90 دقیقه ای) اجرا شد. گروه گواه (گروه 3) تحت مداخله قرار نگرفت. اطلاعات از طریق تکمیل پرسش نامه تشخیص علایم نارسایی توجه-بیش فعالی Swanson قبل از مداخله و بعد از آن جمع آوری شد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: پس از مداخله ها, بین نمرات میانگین شدت علایم نارسایی توجه-بیش فعالی در گروه آزمایش 1 (86/1± 24/34) و گروه گواه (23/3± 80/37) و هم چنین گروه آزمایش 2 (07/2± 18/31) و گروه گواه (23/3± 80/37) تفاوت معنی دار مشاهده شد (001/0

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فیض الهی، جلال، صادقی، مسعود، و رضایی، فاطمه. (1399). تاثیر بازی درمانی شناختی رفتاری و تلفیق آن با آموزش مدیریت والدین بر علائم نارسایی توجه-بیش فعالی کودکان بیش فعال 11-7 سال: یک مطالعه نیمه آزمایشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 19(2 )، 155-172. SID. https://sid.ir/paper/404331/fa

Vancouver: کپی

فیض الهی جلال، صادقی مسعود، رضایی فاطمه. تاثیر بازی درمانی شناختی رفتاری و تلفیق آن با آموزش مدیریت والدین بر علائم نارسایی توجه-بیش فعالی کودکان بیش فعال 11-7 سال: یک مطالعه نیمه آزمایشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1399؛19(2 ):155-172. Available from: https://sid.ir/paper/404331/fa

IEEE: کپی

جلال فیض الهی، مسعود صادقی، و فاطمه رضایی، “تاثیر بازی درمانی شناختی رفتاری و تلفیق آن با آموزش مدیریت والدین بر علائم نارسایی توجه-بیش فعالی کودکان بیش فعال 11-7 سال: یک مطالعه نیمه آزمایشی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 19، no. 2 ، pp. 155–172، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404331/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button