مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار پرستاران از دیدگاه بیماران

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 128

چکیده

 مقدمه: دریافت آموزش یکی از حقوق بیماران و ابزاری جهت رسیدن به ارتقاء سلامتی, افزایش استقلال بیمار, بهبود مراقبت از خود, کاهش پذیرش مجدد و کاهش اضطراب است. با توجه به اینکه آموزش به بیمار از وظایف مهم پرستاران محسوب می شود و زمان زیادی بر بالین بیمار حضور دارند, مطالعه حاضر با هدف ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار پرستاران از دیدگاه بیماران در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند در سال 1395انجام شد. روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی, 262 نفر از بیماران بستری در بخش های مختلف که در حال ترخیص بودند به روش نمونه گیری سهمیه ای غیرتصادفی انتخاب شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه آموزش به بیمار پژوهشگر ساخته جمع آوری شد. سپس داده ها به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 19و با استفاده از روش های آماری توصیفی و تحلیلی (آزمون های تی مستقل و آنووا) تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: اکثریت بیماران مونث (5/64 درصد), رده سنی 30سال و کمتر (5/27درصد) بودند. بیشتر بیماران (2/83 درصد) اظهار داشتند که در بدو ورود به بخش آموزش کامل به آنان داده شده است. 6/49 درصد بیماران در حین بستری هیچگونه آموزشی دریافت نکرده بودند. به 42 درصد بیماران در حین ترخیص آموزش نسبی داده شده بود. نتیجه گیری: پایین بودن میزان آموزش درحین بستری و زمان ترخیص از دیدگاه بیماران, نشان دهنده عملکرد ضعیف پرستاران در این وظیفه مهم بوده, بنابراین لازم است مدیران به منظور افزایش آگاهی پرستاران در زمینه اهمیت آموزش به بیمار و چگونگی انجام بهینه فرایند آموزش به بیمار اقدامات لازم را انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیرزاده، منیژه، حسینی، مهدی، بیابانی، فاطمه، و گرامی نژاد، ندا. (1397). ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار پرستاران از دیدگاه بیماران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(4 )، 123-128. SID. https://sid.ir/paper/404907/fa

    Vancouver: کپی

    نصیرزاده منیژه، حسینی مهدی، بیابانی فاطمه، گرامی نژاد ندا. ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار پرستاران از دیدگاه بیماران. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(4 ):123-128. Available from: https://sid.ir/paper/404907/fa

    IEEE: کپی

    منیژه نصیرزاده، مهدی حسینی، فاطمه بیابانی، و ندا گرامی نژاد، “ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار پرستاران از دیدگاه بیماران،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 4 ، pp. 123–128، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button