مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکتری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه مک گیل کانادا

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 80

چکیده

 مقدمه: مقطع دکتری پرستاری در جهان در حال گسترش است. با این حال تفاوت هایی در ارائه برنامه ها وجود دارد که با تحلیل آن می توان در راه پیشرفت رشته گام برداشت. هدف از این مقاله مقایسه تطبیقی مقطع دکتری پرستاری دانشکده پرستاری اینگرام دانشگاه مک گیل و دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران بود. روش کار: این یک مطالعه توصیفی-تطبیقی بوده که بر اساس الگوی بردی در سال 1397 انجام شده است. در این مطالعه به بررسی و مقایسه اجزا و نحوه اجرای برنامه درسی دوره دکتری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه مک گیل کانادا پرداخته شده است. شواهد لازم از طریق جستجوی دستی و اینترنتی, کتابچه های راهنما, مستندات ملی و منطقه ای جمع آوری, توصیف, تفسیر و مقایسه شد. یافته ها: نتایج نشان داد دو دانشگاه در عین داشتن شباهت ها, از حیث اهداف, کوریکولوم و نحوه اجرای برنامه تفاوت هایی با هم دارند. نکته های قابل تأمل نحوه پذیرش دانشجو, شناور بودن دوره های ارائه شده, مبتنی بر صلاحیت بودن دوره ها و تفاوت در نقش های مورد انتظار از دانش آموخته دوره دکتری پرستاری در دانشگاه مک گیل بود. نتیجه گیری: می توان با تقویت نقاط قوت ورفع نقاط ضعف با الگو گرفتن از دانشکده های پیشرو در سطح جهان و تغییر نگرش کوریکولوم های پرستاری, کیفیت آموزش و به تبع آن کیفیت دانش آموختگان دکتری پرستاری را افزایش داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوش کشت، سحر، و نواب، الهام. (1398). مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکتری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه مک گیل کانادا. پژوهش پرستاری، 14(4 )، 72-80. SID. https://sid.ir/paper/407991/fa

    Vancouver: کپی

    خوش کشت سحر، نواب الهام. مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکتری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه مک گیل کانادا. پژوهش پرستاری[Internet]. 1398؛14(4 ):72-80. Available from: https://sid.ir/paper/407991/fa

    IEEE: کپی

    سحر خوش کشت، و الهام نواب، “مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکتری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه مک گیل کانادا،” پژوهش پرستاری، vol. 14، no. 4 ، pp. 72–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407991/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button