Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در دوران بحران کووید 19: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 زمینه و هدف: الزام به آموزش مجازی در شرایط بحران کووید 19, باتوجه به عدم آمادگی مراکز آموزشی در تامین بستر آموزشی مناسب و ناآشنایی مدرسین با شیوه های آموزش مجازی, آنها را با چالش های جدی مواجه نمود که در گذر زمان, برخی از اساتید تهدیدهای وارد شده را, به یک فرصت نوآوری در آموزش تبدیل نموده و کیفیت آموزش را در مواردی ارتقاء نیز دادند. بی شک مطالعه این چالش ها و شناسایی تجارب اساتید در این دوران, می تواند به آمادگی بیشتر در مسیر رشد و اعتلای آموزش مجازی بیانجامد. روش بررسی: پژوهش کیفی حاضر در سال 99 و از طریق انجام 11 مصاحبه نیمه ساختارمند با اساتید دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شد. متن مصاحبه ها به روش تحلیل محتوای قراردادی و با کمک نرم افزار MaxQDA تحلیل شد. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل محتوای کیفی به روش قراردادی, در ارتباط با بررسی چالش های اساتید در آموزش مجازی در دوران کرونا, منتج به استخراج دوطبقه اصلی به شرح زیر گردید؛ «موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی» با زیر طبقات: ویژگی شخصیتی و عوامل خانوادگی, و طبقه «مدیریت سازمانی» با زیر طبقات: تامین زیرساخت, مدیریت و رهبری, آموزش و نظارت, اخلاق و قانون و ارزشیابی. نتیجه گیری: باتوجه به تداوم بحران کرونا, ضروری است که در هر دانشگاه به طور ویژه به بررسی چالش ها و تجارب اساتید از آموزش مجازی در دوران بحران کووید 19 پرداخته شود تا متناسب با ساختار آن محیط, راهکارهای موثری در جهت تعدیل و حل مشکلات ارایه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ساداتی، لیلا، نوری، زهرا، حاج فیروزآبادی، مرجان، و آب جار، رعنا. (1400). تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در دوران بحران کووید 19: یک مطالعه کیفی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 14(42 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/415314/fa

    Vancouver: کپی

    ساداتی لیلا، نوری زهرا، حاج فیروزآبادی مرجان، آب جار رعنا. تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در دوران بحران کووید 19: یک مطالعه کیفی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛14(42 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/415314/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ساداتی، زهرا نوری، مرجان حاج فیروزآبادی، و رعنا آب جار، “تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در دوران بحران کووید 19: یک مطالعه کیفی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 42 ، pp. 1–8، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا