مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رضایتمندی و دانش آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 13

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رضایتمندی و دانش آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی مبتنی بر مدل کرک پاتریک انجام شده است. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی, اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی که در کارگاه های توانمند سازی در حیطه آموزشی در سال 1396 (دوره هشتم و نهم) شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. جهت ارزشیابی کارگاه های مذکور بر اساس سطح اول مدل کرک پاتریک, که سطح واکنشی می باشد, از یک پرسشنامه محقق ساختهاستفاده شد. جهت ارزشیابی برنامه در سطح دوم مدل کرک پاتریک, که سطح یادگیری می باشد از آزمون های پره تست و پست تست, بلافاصله قبل و بعد از برگزاری کارگاه استفاده شد. یافته ها: در مورد کارگاه های توانمند سازی دوره نهم, بیشترین میانگین رضایت اعضای هیات علمی علوم بالینی, مربوط به کارگاه تدوین طرح دوره بود. به علاوه, بیشترین میانگین رضایت اعضای هیات علمی علوم پایه از برگزاری کارگاه ها, مربوط به کارگاه روش های تدریس دانشجو محور بوده است. در مورد کارگاه های توانمند سازی دوره هشتم, بیشترین میانگین رضایت اعضای هیات علمی علوم بالینی از برگزاری کارگاه ها, مربوط به کارگاه روش های نوین سنجش بالینی بوده است. بیشترین میانگین رضایت اعضای هیات علمی علوم پایه از برگزاری کارگاه ها مربوط به مبانی آموزش مجازی و تکنولوژیهای نوین در آموزش بوده است. نمره آزمون اعضای هیات علمی هم در گروه علوم پایه و هم در گروه علوم بالینی, پس از برگزاری کارگاه های توانمند سازی دوره هشتم و نهم به طور معناداری افزایش یافته بود. نتیجه گیری: کارگاه های توانمند سازی اعضای هیات علمی توانسته است سبب بهبود یادگیری آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی شود. رضایت اساتید بسته به نوع کارگاه متفاوت بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی، ندا، حسینی، مسعود، مکارم، عباس، و غلامی، حسن. (1399). بررسی تاثیر دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رضایتمندی و دانش آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 44(1 )، 3-13. SID. https://sid.ir/paper/73907/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی ندا، حسینی مسعود، مکارم عباس، غلامی حسن. بررسی تاثیر دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رضایتمندی و دانش آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1399؛44(1 ):3-13. Available from: https://sid.ir/paper/73907/fa

    IEEE: کپی

    ندا اسلامی، مسعود حسینی، عباس مکارم، و حسن غلامی، “بررسی تاثیر دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رضایتمندی و دانش آنان در زمینه مهارتهای تدریس و ارزشیابی،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 44، no. 1 ، pp. 3–13، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button