Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,800
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

867
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای نظری خرید: از جامعه شناسی تا مطالعات فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 195

چکیده

 در مقاله حاضر موضوع خرید از سه رویکرد بررسی می‏شود. رویکرد اول مطالعات جامعه شناختی است که در آن خرید, صرفا بخشی از موضوع مطالعه جامعه شناسی است. در این رویکرد بیشتر بر گونه‏شناسی خریداران تأکید ‏می‏شود. در رویکرد دوم, خرید با مقوله عام‏تری به نام مصرف بهم می‏آمیزد. در این رویکرد به طور ویژه از والتر‏بنیامین یاد می‏کنیم. در نگاه او مراکز خرید, فضاهایی برای سلطه بیشتر سرمایه‏داری‏اند. در رویکرد سوم یعنی رویکرد مطالعات فرهنگی به موضوع خرید پرداخته می‏شود. خرید تا اندازه‏ای از موضوع مصرف استقلال می‏یابد و نگاه به خرید, مثبت, خلاق و سازنده می‏شود. نتیجه آنکه, خرید در مطالعات فرهنگی نشان دهنده حرکت بنیادی در اصول ساختاری جامعه از تولید به مصرف است. خرید قلمرویی از کنش اجتماعی, تعامل و تجربه است که تا اندازه زیادی رفتارهای زندگی روزمره مردم شهری را ساخت می‏دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اباذری، یوسفعلی، و کاظمی، عباس. (1384). رویکردهای نظری خرید: از جامعه‌شناسی تا مطالعات فرهنگی. نامه علوم اجتماعی، 11(3 (پیاپی 25))، 167-195. SID. https://sid.ir/paper/416766/fa

Vancouver: کپی

اباذری یوسفعلی، کاظمی عباس. رویکردهای نظری خرید: از جامعه‌شناسی تا مطالعات فرهنگی. نامه علوم اجتماعی[Internet]. 1384؛11(3 (پیاپی 25)):167-195. Available from: https://sid.ir/paper/416766/fa

IEEE: کپی

یوسفعلی اباذری، و عباس کاظمی، “رویکردهای نظری خرید: از جامعه‌شناسی تا مطالعات فرهنگی،” نامه علوم اجتماعی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 25)، pp. 167–195، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416766/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا