Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,442
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 163

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان ها ناگزیرند در تعیین راهبردها و خط مشی های بازاریابی خود عوامل مهمی نظیر خواسته های مصرف کنند گان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیرند. علیرغم این که این حوزه در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نو پا است، اما نقش و اهمیت آن در توسعه اجتماعی موجب شده است تا شدیداً مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد. بازاریابی اجتماعی در دهه 1970 به عنوان یک حوزه علمی کامل و مستقل پا به عرصه گیتی نهاد. فیلیپ کاتلر و جرالد آلتمن دو تن از اندیشمندان و صاحبنظران مشهور بازاریابی. این حوزه علمی جدید را معرفی کردند. آنها عقیده داشتند که مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری می تواند برای فروش اعتفادات، باورها، نگرش ها و رفتارهای انسانی مورد استفاده قرار گیرد. اصرار کاتلر و آلتمن بر این نکته بود که تفاوت عمده و اساسی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه های بازاریابی در اهداف و مقاصد بازاریابی اجتماعی و تشکیلات آن متجلی است. رسالت اصلی بازاریابی اجتماعی تاثیر گذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خورشیدی، غلامحسین، و مقدمی، صابر. (1382). تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی، 7(28)، 141-163. SID. https://sid.ir/paper/417456/fa

Vancouver: کپی

خورشیدی غلامحسین، مقدمی صابر. تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1382؛7(28):141-163. Available from: https://sid.ir/paper/417456/fa

IEEE: کپی

غلامحسین خورشیدی، و صابر مقدمی، “تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 7، no. 28، pp. 141–163، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417456/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا