مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر نظریه گاردنر و روش های سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 گاردنر نظریه پرداز هوشهای چندگانه معتقد است که در شیوه آموزش سنتی, معلم به فعال سازی هوشهای کلامی و ریاضی اکتفا می کند. این مسئله موجب افت تحصیلی دانش آموزانی می شود که هوشهای دیگرشان قوی است. در این پژوهش با طراحی فعالیتهایی که هوشهای مختلف دانش آموزان را فعال می سازند عملکرد آنها در درس ریاضی بررسی شد. جامعه این پژوهش مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان شهریار در سال تحصیلی 81-80 بود. با روش شبه آزمایشی (با طرح پیش آزمون, پس آزمون بدون گمارش تصادفی), دو مدرسه با روش تصادفی ساده, به دو گروه شاهد و آزمایش تقسیم شد. قبل از کاربندی آزمایش, از دانش آموزان برای بررسی پیش دانسته های لازم برای مباحث مورد آزمایش پیش آزمون و پس از آزمایش پس آزمون گرفته شد. سوالات پس آزمون بر اساس چهارچوبهای شناختی تیمز 2003 در چهار سطح دانستن, به کارگیری مفاهیم, حل مسائل متداول و استدلال.طراحی شد. برای بررسی روایی محتوای پیش آزمون و پس آزمون, از نظر کارشناسان استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پایایی آزمونها به ترتیب, 0.78 و 0.82 بود. نتایج نشان داد که عملکرد دانش آموزان بر اساس نظریه گاردنر در مقایسه با شیوه سنتی در همه سطوح بهتر بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حاجی حسین نژاد، غلامرضا، و بالغی زاده، سوسن. (1383). مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر نظریه گاردنر و روش های سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(2-1 (پیاپی 20-19))، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/418175/fa

Vancouver: کپی

حاجی حسین نژاد غلامرضا، بالغی زاده سوسن. مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر نظریه گاردنر و روش های سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1383؛-(2-1 (پیاپی 20-19)):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/418175/fa

IEEE: کپی

غلامرضا حاجی حسین نژاد، و سوسن بالغی زاده، “مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر نظریه گاردنر و روش های سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 2-1 (پیاپی 20-19)، pp. 1–26، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418175/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button