مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,358
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف کلی پژوهش حاضر, بررسی تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران می باشد. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, با طرح گروه کنترل نابرابر با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل در هر پایه از نوع تحقیق «شبه آزمایشی» است. جامعه آماری آن را 40438 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی و 40263 دانش آموز پایه پنجم ابتدایی تشکیل می دهند. بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای 384 دانش آموز در پایه چهارم و 384 نفر دانش آموز در پایه پنجم در 40 کلاس درس از 5 شهرستان و منطقه و در دو گروه آزمایش و گواه انتخاب شدند.ابزار گردآوری اطلاعات آزمون های سواد خواندن در دو بخش متن ادبی و متن اطلاعاتی می باشند که کارشناسان گروه های آموزشی, روایی آنها را تایید کرده اند و پایایی آزمون نیز با بهره گیری از روش بازآزمایی و تحلیل آماری همبستگی پیرسون به ترتیب, متن ادبی 0.92 و متن اطلاعاتی 0.88 به دست آمد. نتایج نشان می دهد روش های فعال تدریس در پیشرفت سواد خواندن متن های ادبی و اطلاعاتی دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی موثرند؛ همچنین میان پیشرفت سواد خواندن متن های ادبی و اطلاعاتی دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی که بر اساس روش های فعال تدریس آموزش دیده اند, تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالحی، محمد، نیازآذری، کیومرث، و معتمدی تلاوکی، محمدتقی. (1388). تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران. نوآوری های آموزشی، 8(32)، 60-97. SID. https://sid.ir/paper/75453/fa

Vancouver: کپی

صالحی محمد، نیازآذری کیومرث، معتمدی تلاوکی محمدتقی. تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(32):60-97. Available from: https://sid.ir/paper/75453/fa

IEEE: کپی

محمد صالحی، کیومرث نیازآذری، و محمدتقی معتمدی تلاوکی، “تاثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 32، pp. 60–97، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75453/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button