مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر مقوله «نگرش»، در حیطه عاطفی برنامه های درسی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 97

چکیده

 بر اساس نظریه های توسعه, پیشرفت و تکامل همه جانبه جوامع بشری در گرو آموزش اثربخش و مداوم است. آموزش نگرشها و محقق ساختن اهداف مربوط به حیطه عاطفی در مقایسه با حیطه های دیگر دشوار است. بنابراین در دهه های اخیر متخصصان طراحی آموزشی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه تلاشهای زیادی انجام داده اند. هدف این مقاله آشنا ساختن مخاطبان با مقوله نگرش و شیوه های آموزش آن است. در این مقاله سعی شده است تا مباحثی نظیر؛ حیطه عاطفی و اهمیت آن در برنامه درسی, شرح و بسط مفهوم نگرش, ابعاد یا اجزای نگرش, نظریه های نگرش, ضرورت طراحی آموزشی اختصاصی برای آموزش نگرشها و الگوهای آموزشی مربوط به حیطه عاطفی مورد تحلیل و بررسی نظام مند قرار گیرد و سرانجام پس از بحث و نتیجه گیری, پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت آموزشی بعد عاطفی برنامه های درسی ارائه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فردانش، هاشم، و حاتمی، جواد. (1383). تاملی بر مقوله «نگرش», در حیطه عاطفی برنامه های درسی. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(2-1 (پیاپی 20-19))، 71-97. SID. https://sid.ir/paper/418177/fa

Vancouver: کپی

فردانش هاشم، حاتمی جواد. تاملی بر مقوله «نگرش», در حیطه عاطفی برنامه های درسی. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1383؛-(2-1 (پیاپی 20-19)):71-97. Available from: https://sid.ir/paper/418177/fa

IEEE: کپی

هاشم فردانش، و جواد حاتمی، “تاملی بر مقوله «نگرش», در حیطه عاطفی برنامه های درسی،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 2-1 (پیاپی 20-19)، pp. 71–97، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418177/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button