Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,173
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای دانشجویان از لحاظ مسند مهار گذاری، باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 111

چکیده

 این پژوهش به منظور مقایسه دانشجو.ان دانشگاه امام حسین (ع) از لحاظ مسند مهارگذاری, باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده انجام گردیده است. نمونه مورد بررسی شامل 383 نفر از دانشجو.ان دانشکده های سه گانه دانشگاه می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل آزمون مستد مهارگذاری راتر, پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری و پرسشنامه جمعیت شناختی بود. بطور همزمان توسط گروه نمونه تکمیل گردید. نتایج بررسی نشان می دهد دانشجو.انی که دارای مسند مهارگذاری بیرونی هستند در مقایسه با درونی ها دارای باورهای انگیزشی کمتری هستند و در کل از راهبردهای یادگیری کمتری استفاده می کنند, همچنین تفاوت دانشجو.ان گروههای تحصلی مختلف (فنی مهندسی, علوم انسانی و علوم پایه) در باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده معنادار است, به نحوی که دانشجو.ان رشته های فنی و مهندسی نسبت به سایر دانشجو.ان دارای باورهای انگیزشی قوی تری هستند و از راهبردهای فنی مهندسی نسبت به سایر دانشجو.ان دارای باورهای انگیزشی قوی تری هستند و از راهبردهای یادگیری بیشتری استفاده می کنند و نیز بین میزان استفاده دانشجو.ان از باورهای انگیزشی و راهبردی یادگیری خود نظم داده شده و موفقیت تحصیلی آنان ارتباط مستقیم وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جباری، حسن، خداپناهی، محمدکریم، و حیدری، محمود. (1382). بررسی مقایسه ای دانشجویان از لحاظ مسند مهار گذاری, باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده. مجله روانشناسی، 7(2 (پیاپی 26))، 98-111. SID. https://sid.ir/paper/419640/fa

    Vancouver: کپی

    جباری حسن، خداپناهی محمدکریم، حیدری محمود. بررسی مقایسه ای دانشجویان از لحاظ مسند مهار گذاری, باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده. مجله روانشناسی[Internet]. 1382؛7(2 (پیاپی 26)):98-111. Available from: https://sid.ir/paper/419640/fa

    IEEE: کپی

    حسن جباری، محمدکریم خداپناهی، و محمود حیدری، “بررسی مقایسه ای دانشجویان از لحاظ مسند مهار گذاری, باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده،” مجله روانشناسی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 98–111، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا