مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تکالیف نوشتاری بعنوان یک استراتژی تفکر انتقادی در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه و هدف: تکالیف نوشتاری از یک سو سبب رشد خلاقیت دانشجویان در حل مسایل می گردد و از سوی دیگر جریان و مراحل فکری آنان و نحوه استدلال و بکارگیری مهارتهای تفکر انتقادی را نمایان می سازد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تکالیف نوشتاری سر کلاسی و خارج از کلاس بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد.روش اجرا: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی بوده و جامعه پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشکده بود که از بین آنان دانشجویان ترم 3 پرستاری (=n17نفر) در نیمسال اول به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. در این پژوهش درس دو واحدی پرستاری بیماریهای دستگاه گوارش به دو بخش یک واحدی مستقل, پرستاری بیماریهای دستگاه گوارش فوقانی (UGI) و پرستاری بیماریهای دستگاه گوارش تحتانی (LGI) تقسیم شد. در تدریس بخش UGI در 8 هفته اول ترم از روش معمول استفاده شد و در تدریس بخش LGI در 8 هفته دوم ترم, در هر جلسه تدریس از تکالیف نوشتاری سر کلاسی و خارج از کلاس مربوط به درس همان جلسه بصورت بحث گروهی در کارگاه آموزشی کوچک علاوه بر سخنرانی سود جسته شد. امتحان هر بخش بصورت مستقل در پایان هر دوره از دانشجویان بعمل آمد. در تجزیه و تحلیل آماری داده ها به کمک برنامه نرم افزاری SPSS از آزمون t زوج جهت مقایسه میانگین نمرات آزمونهای دو دوره استفاده شد.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که اکثریت دانشجویان را ها تشکیل داده و میانگین سنی آنان 20.46 سال بوده است. نتایج نشان داد که اختلاف معنی داری بین میانگین نمرات دانشجویان در آزمون دوره دوم (18) با آزمون دوره اول (15.10) وجود دارد (P=0.024).بحث: یافته های پژوهش حاکی از یادگیری بهتر دانشجویان در دوره دوم آموزشی (بکارگیری تکالیف نوشتاری) می باشد. به عبارت بهتر یافته ها نشان داد که تکالیف نوشتاری بعنوان یک استراتژی تفکر انتقادی می تواند در ارتقا سطح یادگیری دانشجویان پرستاری موثر واقع شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی، حسین، بابامحمدی، حسن، و حاجی آقاجانی، سعید. (1382). بررسی تاثیر تکالیف نوشتاری بعنوان یک استراتژی تفکر انتقادی در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 34-35. SID. https://sid.ir/paper/426078/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی حسین، بابامحمدی حسن، حاجی آقاجانی سعید. بررسی تاثیر تکالیف نوشتاری بعنوان یک استراتژی تفکر انتقادی در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):34-35. Available from: https://sid.ir/paper/426078/fa

    IEEE: کپی

    حسین خلیلی، حسن بابامحمدی، و سعید حاجی آقاجانی، “بررسی تاثیر تکالیف نوشتاری بعنوان یک استراتژی تفکر انتقادی در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 34–35، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/426078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button