مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه: علی رغم کاربرد فراوان نظر دانشجویان در ارزشیابی اساتید, شواهد پژوهشی گویای آن است که اظهار نظر دانشجویان متاثر از عواملی است که با موضوع ارزشیابی چندان ارتباطی ندارد و صرفا به ویژگی های خاص استاد مربوط می شود.هدف: مطالعه به منظور تعیین دیدگاه های دانشجویان در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در نیمه دوم سال تحصیلی 1379-80 بر روی کلیه دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قزوین (1400 نفر) انجام شد. جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه ایی بود که توسط محققین و از طریق واحدهای آموزش دانشکده ها در بین دانشجویان توزیع و مجددا از همین طریق جمع آوری شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که از نظر اکثر دانشجویان (85.2%) مهم ترین اولویت در ارزشیابی استاد, تسلط بر موضوع درس بود. در بخش ویژگی های فردی, داشتن اعتماد به نفس (78.5%), در بخش مهارت های ارتباطی, برقراری ارتباط صمیمانه با دانشجو (69.8%)؛ در بخش رعایت اصول و قوانین آموزشی, رعایت زمان دقیق شروع و پایان کلاس (36.9%)؛ و در بخش مهارت های ارزشیابی, برگزاری امتحان جامع و دقیق در پایان ترم (34.2%) مهم ترین اولویت بود. اکثر واحدهای مورد پژوهش (33.3%) نتایج ارزشیابی های فعلی از اساتید را تا حدودی با واقعیت منطبق می دانستند و 10.3% ایشان ارزیابی های فعلی را اصلا با واقعیت منطبق نمی دانستند.نتیجه گیری: اگر چه دانشجویان برخی از عوامل بسیار مهم در ارزشیابی اساتید را به خوبی تشخیص می دهند, اما همه آنچه را که بر اساس معیارهای علمی برای یک استاد خوب لازم است, مهم نمی دانند و همین امر ممکن است از اعتبار و پایایی ارزشیابی های دانشجویی بکاهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، سیدمسعود، و سرچمی، رامین. (1381). دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 6(2 (پیاپی 22))، 33-37. SID. https://sid.ir/paper/427636/fa

Vancouver: کپی

حسینی سیدمسعود، سرچمی رامین. دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1381؛6(2 (پیاپی 22)):33-37. Available from: https://sid.ir/paper/427636/fa

IEEE: کپی

سیدمسعود حسینی، و رامین سرچمی، “دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 33–37، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/427636/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button