مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقدماتی روایی و پایایی فرم های ارزیابی نحوه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط دانشجویان، در سال تحصیلی 82-1381

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 129

چکیده

 زمینه: ارزشیابی اساتید یکی از ابزارهای مهم در فرآیند فعالیت های آموزشی است و این امکان را فراهم می سازد تا بر اساس نتایج حاصله نقاط قوت و ضعف را تشخیص داده و با تقویت جنبه های مثبت در رفع نارسایی های آن گام های موثری برداشته شود.هدف: تعیین روایی و پایانی پرسشنامه های ارزیابی تدریس نظری و آموزش عملی - آزمایشگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط دانشجویان.روش کار: پرسشنامه های موجود در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر روایی و پایانی مورد ارزیابی قرار گرفتند, بدین ترتیب که در ابتدا با بهره گیری از نظرات 44 عضو هیات علمی, سنجش روایی محتوی و وزن دهی به هر یک از عبارات انجام شد و پس از آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ثبات درونی پرسشنامه ها تعیین گردید.یافته ها: در بین حیطه های مورد بررسی در دو پرسشنامه ارزیابی تدریس تئوری و عملی - آزمایشگاهی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان, حیطه روش تدریس مشتمل بر شش و هفت گزینه به ترتیب بالاترین ضریب روایی (0.95 و 0.97) و حیطه ارزشیابی (انجام آزمون های مختلف در طول ترم) مربوط به پرسشنامه ارزیابی دروس تئوری اساتید کمترین روایی (0.69) را به خود اختصاص دادند. در مجموع پرسشنامه های مذکور به ترتیب با ضریب روایی 0.91 و 0.97, مناسب برای ارزیابی اساتید توسط دانشجو شناخته شدند.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که روایی محتوا و پایانی سوالات به استثنای سوال مربوط به ارزشیابی دانشجو در پرسشنامه ارزیابی دروس تئوری در حد مطلوب است. اگر چه جهت تایید نهایی روایی و پایانی بهتر است به ترتیب از شیوه روایی سازه و نیز روش آزمون مجدد استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ادهمی، اشرف، نخعی، نوذر، فصیحی هرندی، مجید، و فتاحی، زهرا. (1383). بررسی مقدماتی روایی و پایایی فرم های ارزیابی نحوه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط دانشجویان, در سال تحصیلی 82-1381. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 1(2)، 121-129. SID. https://sid.ir/paper/116733/fa

    Vancouver: کپی

    ادهمی اشرف، نخعی نوذر، فصیحی هرندی مجید، فتاحی زهرا. بررسی مقدماتی روایی و پایایی فرم های ارزیابی نحوه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط دانشجویان, در سال تحصیلی 82-1381. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1383؛1(2):121-129. Available from: https://sid.ir/paper/116733/fa

    IEEE: کپی

    اشرف ادهمی، نوذر نخعی، مجید فصیحی هرندی، و زهرا فتاحی، “بررسی مقدماتی روایی و پایایی فرم های ارزیابی نحوه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط دانشجویان, در سال تحصیلی 82-1381،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 1، no. 2، pp. 121–129، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116733/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button