مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین، حضوری و تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: به منظور ترویج استفاده از آموزش الکترونیک, اولین دوره آموزش آنلاین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با موضوع مدلاین راه اندازی شد. سپس مطالعه ای با هدف مقایسه اثربخشی شیوه های آموزشِ آنلاین حضوری و تلفیقی درس مدلاین در دانشجویان پزشکی, انجام گرفت. روش ها: در یک مطالعه تجربی, به 40 نفر از دانشجویان پزشکی, آموزش مدلاین با سه شیوه حضوری, آنلاین و تلفیقی ارایه شده و سپس دانش, مهارت و رضایت مندی فراگیران ارزیابی و مقایسه گردید. ابزار گردآوری داده ها برای دانش, پرسشنامه ای چهارگزینه ای ده سوالی, برای سنجش مهارت, با بررسی استراتژی جستجو, تناسب مقالات یافت شده با موضوع و زمان جستجو, و برای رضایت مندی از طریق یک پرسشنامه ده گزینه ای با مقیاس پنج نقطه ای لیکرت بود. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS و با انجام تست های آماری مجذور کای, t-test, ANOVA و کروسکال والیس انجام شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار دانش فراگیران در گروه آموزش حضوری 75±16 , در گروه آموزش آنلاین 70±21 و در گروه آموزش تلفیقی 82.2±13 از 100 بود. میانگین و انحراف معیار مهارت در گروه آموزش حضوری 76.9±25 , در گروه آموزش آنلاین 70±24 , در گروه آموزش تلفیقی 90.7±11 از 100 به دست آمد. تفاوت دانش و مهارت در سه گروه از نظر آماری معنی دار نبود. نتایج رضایت دانشجویان از آموزش نیز در سه گروه, اختلاف معنی دار آماری نداشت. نتیجه گیری: احتمالا ترکیبی از آموزش های آنلاین و راهنمایی های حضوری برای گسترش آموزش های الکترونیکی, می تواند اثربخشی قابل قبولی داشته باشد که به هر حال, برای رسیدن به این وضعیت, باید بسیاری از بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری در دانشگاه ها توسعه یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهادرانی، مهناز، یوسفی، علیرضا، و چنگیز، طاهره. (1385). اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین, حضوری و تلفیقی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/428414/fa

Vancouver: کپی

بهادرانی مهناز، یوسفی علیرضا، چنگیز طاهره. اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین, حضوری و تلفیقی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/428414/fa

IEEE: کپی

مهناز بهادرانی، علیرضا یوسفی، و طاهره چنگیز، “اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین, حضوری و تلفیقی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 35–43، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/428414/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button