مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری محیط آموزشی مبتنی بر وب در مقوله تدریس قارچ شناسی پزشکی برای دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 230 | صفحه پایان 237

چکیده

 مقدمه: با توجه به مزایای عمومی آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و ضرورت توجه به آن, این مطالعه با هدف ارزیابی و یافتن نقاط ضعف و قوت آموزش مبتنی بر وب در تدریس قارچ شناسی پزشکی به انجام رسیده است.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقایسه ای که برای دانشجویان گروه داروسازی در نیمسال اول 89-88 به انجام رسید, به موازات برگزاری کلاس های حضوری و تدریس سنتی, محیط آموزشی مجازی برای درس قارچ شناسی راه اندازی شد. در پایان دوره, با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه و گروه شاهد, تاثیر آموزش تحت وب بر یادگیری دانشجویان بررسی شد, همچنین معایب, مزایا, میزان علاقه مندی, ایجاد انگیزه تحصیلی و میزان قابلیت و کفایت آموزش مجازی از منظر دانشجویان مورد نظرسنجی قرار گرفت.نتایج: مقایسه میانگین نمرات امتحان پایان دوره گروه آزمون (16.83) و شاهد (17) نشان می دهد که از نظر میزان یادگیری و موفقیت در آزمون پایان دوره اختلاف معناداری بین دانشجویان گروه تحت آموزش الکترونیکی و گروه شاهد وجود ندارد. در نظرسنجی به عمل آمده از دانشجویان تحت مطالعه که با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت, ارتباط مستمر و مداوم بین استاد و دانشجو (91درصد), ارتباط از راه دور و تبادل علمی (79 درصد), دسترسی به منابع الکترونیکی روز دنیا (75 درصد), عدم محدودیت مکانی و زمانی (54 درصد) را به عنوان مزایای اصلی آموزش مبتنی بر وب برشمرده و در عین حال کمبود امکانات و منابع دانشگاه, سرعت پایین اینترنت و عدم دسترسی همگانی به اینترنت را معایب اصلی این نوع آموزش توصیف کردند.نتیجه گیری: باوجود ابراز علاقه مندی و استقبال دانشجویان از آموزش تحت وب, مقایسه معدل کل دانشجویان گروه آزمایش و گروه شاهد شواهدی را بر عدم موفقیت روش الکترونیکی ارائه می کند, بنابراین لازم است جنبه های مختلف آموزش الکترونیکی از جمله؛ سواد رایانه ای, زیرساخت های مخابراتی, فرهنگ استفاده از اینترنت, جنبه های سرگرمی و فراغتی اینترنت, محتوی درسی و غیره مورد بازنگری قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانلو، سعید، و دیده دار، رضا. (1390). بکارگیری محیط آموزشی مبتنی بر وب در مقوله تدریس قارچ شناسی پزشکی برای دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(3 (پیاپی 32))، 230-237. SID. https://sid.ir/paper/59120/fa

    Vancouver: کپی

    امانلو سعید، دیده دار رضا. بکارگیری محیط آموزشی مبتنی بر وب در مقوله تدریس قارچ شناسی پزشکی برای دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(3 (پیاپی 32)):230-237. Available from: https://sid.ir/paper/59120/fa

    IEEE: کپی

    سعید امانلو، و رضا دیده دار، “بکارگیری محیط آموزشی مبتنی بر وب در مقوله تدریس قارچ شناسی پزشکی برای دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 32)، pp. 230–237، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59120/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button