مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,091
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تجربه سازمانی مدیران و تبیین عناصر اصلی آن

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 77

چکیده

 در این پژوهش, تجربه سازمانی و تحلیل مولفه های فرایند کسب تجربه مورد مطالعه و بررسی قرارگرفته است. در یک نگاه ابتدایی, تجربه یک واژه بدهی به نظر می رسد, ولی در کاربرد, پیچیدگی های بسیار زیادی دارد. کسب تجربه, و تحلیل و استفاده از نتایج آن, کاربرد بسیار مهمی درموضوعات مدیریت نوین از جمله مدیریت دانش دارد. علاوه بر آن, موضوع یادگیری و سازمان های یادگیری در بسیاری از موارد متکی به موضوع تجربه هستند. این مقاله بر فرایند تجربه در سازمان ها (تجربه مدیران) متمرکز شده است. در ابتدا, پیشینه تحقیق در رابطه با موضوع تجربه مورد بررسی قرار گرفته و مولفه های اصلی تجربه بررسی تحلیلی این متون به دست آمده اند. در بررسی پیشینه پژوهش, نظر صاحبنظران مختلف در خصوص تجربه مطالعه شده و به نتیجه آن به دست آمدن این مولفه ها و فرایند کلی برای کسب تجربه است که در قالب یک مدل مفهومی ارایه شده است.با توجه به شرایط کشور, این مدل و مولفه های اصلی آن مورد بررسی قرارگرفته و آزمون شده اند. بررسی مدل و مولفه های مذکور با طراحی یک پرسشنامه نظر سنجی بسته با طیف لیکرت که با استناد به کسب نظر خبرگان طراحی شده, صورت گرفته و نتایج آزمون های استنباطی و توصیفی برای ارائه مولفه های اصلی و مدل فرایندی تجربه ارائه شده اند. نتیجه نهایی ارائه این مدل با مراحل وقوع یک رخداد, کسب موضوع, تحلیل و بررسی, نتیجه گیری و استفاده در خصوص تجارب مدیریتی در سازمان های ایران بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

الهی، شعبان، آذر، عادل، و رجب زاده قطری، علی. (1383). طراحی مدل تجربه سازمانی مدیران و تبیین عناصر اصلی آن. دانشور رفتار، 11(8 (ویژه مقالات مدیریت 3))، 65-77. SID. https://sid.ir/paper/430519/fa

Vancouver: کپی

الهی شعبان، آذر عادل، رجب زاده قطری علی. طراحی مدل تجربه سازمانی مدیران و تبیین عناصر اصلی آن. دانشور رفتار[Internet]. 1383؛11(8 (ویژه مقالات مدیریت 3)):65-77. Available from: https://sid.ir/paper/430519/fa

IEEE: کپی

شعبان الهی، عادل آذر، و علی رجب زاده قطری، “طراحی مدل تجربه سازمانی مدیران و تبیین عناصر اصلی آن،” دانشور رفتار، vol. 11، no. 8 (ویژه مقالات مدیریت 3)، pp. 65–77، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/430519/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button