Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش تلفیقی دانش آموزان نابینا با دانش آموزان بینا بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای پسر پیش دانشگاهی انجام گرفته است. در این پژوهش از کلیه دانش آموزان نابینای پسر شهر تهران (26 نفر) در مقطع پیش دانشگاهی در سال تحصیلی 81-80 استفاده گردید. تعداد 6 دانش آموز بینای عادی که میانگین نمرات آنان در سطح ±1 انحراف از میانگین نسبت به میانگین دانش آموزان نابینا قرار داشت, از میان 30 دانش آموز انتخاب گردیدند. کلیه آزمودنی ها به دو گروه آزمایش (شامل 6 بینا و 10 نابینا) و گواه (شامل 16 نابینا) تقسیم شدند. تقسیم افراد نابینا به صورت تصادفی انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو آزمون زبان انگلیسی وزارت آموزش و پرورش بودند که اولی برای ارزیابی مهارت های زبانی: واژگان, درک مفاهیم, ساختمان جمله و دومی برای ارزیابی مهارت های نگارشی با توجه به اهداف آموزش زبان در دبیرستان های کشور تهیه شده بودند. در این پژوهش گروه آزمایش با روش های آموزش تلفیقی در آموزش زبان از طریق سیستم آموزش گروهی آموزش داده شد. داده ها با روش آمار استنباطی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که آموزش زبان به نابینایان با شیوه فعلی به دلیل عدم وجود تعامل اجتماعی و زبانی نابینایان با دانش آموزان عادی مناسب نیست و دانش آموزان نابینا می توانند همانند دیگر دانش آموزان عادی پیش دانشگاهی در کنار دیگر افراد عادی با بهره مندی از روش های مناسب و دریافت وسایل و برنامه های کمک آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرامی، محمدرضا. (1382). تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران . کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 3(1 (پیاپی 7))، 55-74. SID. https://sid.ir/paper/431687/fa

    Vancouver: کپی

    گرامی محمدرضا. تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران . کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1382؛3(1 (پیاپی 7)):55-74. Available from: https://sid.ir/paper/431687/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا گرامی، “تاثیر آموزش تلفیقی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان نابینای مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران ،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 55–74، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/431687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا