مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان و اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: با شناخت مشکلات آموزش بالینی پرستاری و مامایی، مسوولین قادر خواهند بود که برنامه های آموزشی مطلوب را طرح ریزی کنند تا باعث افزایش کیفیت ارایه خدمات بهداشتی به همه افراد جامعه شود. هدف از این مطالعه، بررسی نظرات دانشجویان و اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی می باشد. روشها: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی 111 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی ترم هفتم و هشتم و ده نفر از اساتید این گروه انجام شد. پرسشنامه دو قسمتی شامل اطلاعات دموگرافیک و معیارهای موجود برای بررسی مشکلات آموزش بالینی بود. در بخش بررسی مشکلات آموزش بالینی شش رکن اساسی شامل مشکلات ایفای نقش، عوامل بوجود آورنده اضطراب، تمرین پیش بالینی، اعتماد به نفس، عوامل محیطی و مشکلات کاربرد اصول آموخته شده بر بالین بیمار مورد بررسی قرار گرفتند. در تجزیه و تحلیل داده ها از محاسبات آماری میانگین، انحراف معیار، آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون ANOVA استفاده گردید. یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که از نظر دانشجویان و اعضای هیات علمی بیشترین مشکل آموزش بالینی به ترتیب مربوط به عوامل محیطی بالینی (با میانگین 6.09 2.5) و کاربرد اصول آموخته شده بر بالین بیمار (با میانگین 6.13 4) بوده است. 95% دانشجویان معتقد بودند که از بین عوامل محیطی بالینی، فاکتور نداشتن امکانات رفاهی مورد نیاز و 100% اساتید از بین مشکلات کاربرد اصول آموخته شده بر بالین بیمار، عامل ناکافی بودن تسهیلات آموزشی و پیروی از مقررات معمول و نادرست حاکم بر محیط را مشکل اساسی ذکر کرده اند. نتیجه: نیاز به ارتقای کیفیت در سیستم آموزشی به شدت احساس می شود. تاکید بر بهبود یافتن بیماران بدنبال ارتقای کیفیت آموزشی شاخص اثر بخشی محسوب می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرود، افسر، و فرود، افسانه. (1381). ‌بررسی نظرات دانشجویان و اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/434490/fa

    Vancouver: کپی

    فرود افسر، فرود افسانه. ‌بررسی نظرات دانشجویان و اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/434490/fa

    IEEE: کپی

    افسر فرود، و افسانه فرود، “‌بررسی نظرات دانشجویان و اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button