مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری (یک مطالعه کیفی)

صفحات

 صفحه شروع 397 | صفحه پایان 407

چکیده

 مقدمه: تحقیقات متعدد تجدید نظر در برنامه آموزشی بر اساس بازخورد و نیازهای یادگیرندگان را مطرح می سازد. این مطالعه با هدف کاوش و توصیف معانی چالش ها و احساسات تجربه شده دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل آنها انجام گرفته است. روش ها: این مطالعه کیفی به روش پدیدارشناسی, بر روی 20 نفر از دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پرستاری با نمونه گیری هدفمند انجام شد. از مصاحبه عمیق, نیمه ساختاریافته برای جمع آوری داده ها استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک تیم پژوهش با استفاده از تحلیل هرمنوتیکی انجام گرفت. نتایج: یافته ها در قالب سه درون مایه اصلی چالش «یک پارچه کردن دانش و عمل», با درونمایه های فرعی تحت عنوان بکارگیری تئوری در عمل, بکارگیری فرایند پرستاری, پیروی از اصول علمی در بالین و «اداره محیط آموزشی» با درونمایه های فرعی تحت عنوان تاثیر عوامل محیطی بر آموزش دانشجو, عوامل دلسردی و پرستارگریزی, ارزشیابی سلیقه ای, نواقص برنامه ریزی آموزشی و عدم رعایت حقوق بیمار و چالش «عدم توجه جامعه به منزلت رشته پرستاری» با درونمایه فرعی شامل شناخت جایگاه رشته پرستاری و لزوم اصلاح آن و نگرش فرد و جامعه نسبت به پرستاری و استقلال محدود پرستاری به دست آمدند. نتیجه گیری: مصاحبه با دانشجویان, بصیرتی را در خصوص چالش های محیط آموزشی که دانشجویان با آن در دوران تحصیل خود مواجه بودند, فراهم نمود. مدرسان پرستاری با استفاده از نتایج این مطالعه می توانند بر اساس تجربیات و نظرات مشارکت کنندگان, فضای مثبتی برای یادگیری دانشجویان ایجاد نمایند و سبب شوند تا علاقه دانشجویان به تحصیل تداوم یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ولی زاده، سوسن، عابدی، حیدرعلی، زمان زاده، وحید، و فتحی آذر، اسکندر. (1386). چالش های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری (یک مطالعه کیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2 (پیاپی 18))، 397-407. SID. https://sid.ir/paper/59448/fa

Vancouver: کپی

ولی زاده سوسن، عابدی حیدرعلی، زمان زاده وحید، فتحی آذر اسکندر. چالش های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری (یک مطالعه کیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 18)):397-407. Available from: https://sid.ir/paper/59448/fa

IEEE: کپی

سوسن ولی زاده، حیدرعلی عابدی، وحید زمان زاده، و اسکندر فتحی آذر، “چالش های دوران تحصیل دانشجویان پرستاری (یک مطالعه کیفی)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 397–407، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59448/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button