مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی مقاطع فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: روند تغییرات آموزش پزشکی از سنتی به جامعه نگر، بهره گیری بیشتر از دروس پزشکی اجتماعی و ارایه آنها در مقاطع مناسب تحصیلی به دانشجویان را ایجاب می نماید. هدف این مطالعه، مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی میباشد.روشها: تمام دانشجویان دانشکده پزشکی که تاکنون واحد کارآموزی بهداشت را اخذ کرده اند مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تمام دانشجویان در ابتدای ورود به دوره، پیش آزمون و در انتها پس آزمون به عمل آمد. محتوای درسی و شیوه ارزشیابی تمام دانشجویان یکسان بود. رابطه متغیرهای جنس، گذراندن دوره های اطفال و زنان، مقطع تحصیلی با نمرات پیش آزمون، پس آزمون و کارآموزی مورد بررسی قرار گرفتند. از آزمونهای t، t زوج، آنالیز واریانس و همبستگی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: از 239 دانشجو، 2/37% در دوره فیزیوپاتولوژی و 8/62% در مقطع کارآموزی بالینی تحصیل میکردند. 50% دانشجویان دختر و بقیه پسر بودند. میانگین نمرات پیش آزمون، پس آزمون و کارآموزی دانشجویان مقطع کارآموزی بالینی بالاتر از دانشجویان مقطع فیزیوپاتولوژی بوده و تفاوت در دو مورد اول معنی دار بود (0001/ P=0برای هر مورد). مقایسه کارآموزانی که دوره های زنان و اطفال را نگذرانده بودند با دانشجویان مقطع فیزیوپاتولوژی نشان داد میانگین نمره پس آزمون در دو گروه، تفاوت معنی دار دارد (به ترتیب 004/P=0 و 0001/(P=0، اما این تفاوت در میانگین نمره کارآموزی مشاهده نگردید. میانگین نمرات تمام آزمون ها به استثنای میانگین نمره کارآموزی و پیش آزمون در دختران در دو مقطع مورد مطالعه بالاتر از پسران بود و در تمام موارد تفاوت معنی دار بدست آمد ( (P<0/005گذراندن دوره های اطفال و زنان با میانگین نمرات پیش آزمون و کل نمره کارآموزی دانشجویان مقطع بالینی رابطه نداشت.نتیجه: نتایج کلی نشان میدهد علیرغم مشارکت و فعالیت بیشتر و بالاتر بودن نمرات دانشجویان مقطع کارآموزی نسبت به فیزیوپاتولوژی، عملکرد تحصیلی هر دو گروه مشابه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلدی، ناهید، جوهری، زهرا، و پیراسته، اشرف. (1381). مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی مقاطع فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/439680/fa

    Vancouver: کپی

    خلدی ناهید، جوهری زهرا، پیراسته اشرف. مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی مقاطع فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/439680/fa

    IEEE: کپی

    ناهید خلدی، زهرا جوهری، و اشرف پیراسته، “مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی مقاطع فیزیوپاتولوژی و کارآموزی بالینی در درس عملی پزشکی اجتماعی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/439680/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button