مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش درجه هوش هیجانی کتابداران و رتبه بندی مولفه های آن (مطالعه موردی: کتابداران شاغل در کتابخانه های عمومی شهرستان یزد)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 امروزه هوش عاطفی, بخش عمده آثار تالیف شده در زمینه مباحث نوین مدیریت را به خود اختصاص داده است. این مفهوم, در مباحث تحقیق مدیریت نیز عاملی پراهمیت و تاثیرگذار بر مسایلی همچون عملکرد شغلی, خلاقیت شغلی, تعهد حرفه ای و امثال آن, شناخته و معرفی شده است. به همین دلیل, مطالعات مختلفی در زمینه سنجش و بهبود سطح هوش عاطفی کارکنان انجام شده است. همگام با بسیاری از سازمانهای نوین, کتابخانه ها نیز در جوامع امروز, نقش بسیار مهم و حساسی در توسعه اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و سیاسی در جوامع پیدا کرده اند. در این بین, کتابداران نقش مهمی در ارایه خدمات مفید به کاربران, ایفا می کنند که به موفقیت کتابخانه ها منجر می شود. بنابراین, تحلیل و تجزیه هوش عاطفی کتابداران می تواند کمک مفیدی باشد برای بهبود خدمات کتابخانه ها. این مقاله به بررسی هوش عاطفی کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان یزد می پردازد. پرسشنامه این تحقیق, با توجه به مدل «لرد و هوگان» طراحی و در بین همه کتابداران توزیع شد؛ سپس با استفاده از ابزارهای آماری و تکنیک TOPSIS, هوش عاطفی کتابداران, سنجیده و وجوه مختلف آن رتبه بندی گردید. یافته های این پژوهش نشان می دهد از میان وجوه مختلف هوش هیجانی, بخشهای مربوط به برقراری ارتباط و نفوذ در دیگران, قابل اعتماد بودن, تمایل به خدمت رسانی, به دیگران و تیم سازی نسبت به سایر مولفه ها به طور قوی تری در کتابداران وجود دارد؛ در حالی که مولفه های آگاهی سازمانی, خود کنترلی, انطباق پذیری, همدلی و درک دیگران, به طور ضعیف تر و کمتری در آنها دیده می شود. در پایان, پیشنهادهایی برای بهبود ابعاد ضعیف, ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شفیعی رودپشتی، میثم، و میرغفوری، سیدحبیب اله. (1387). سنجش درجه هوش هیجانی کتابداران و رتبه ‌بندی مولفه‌‌ های آن (مطالعه موردی: کتابداران شاغل در کتابخانه های عمومی شهرستان یزد). کتابداری و اطلاع رسانی، 11(3 (مسلسل 43))، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/441798/fa

Vancouver: کپی

شفیعی رودپشتی میثم، میرغفوری سیدحبیب اله. سنجش درجه هوش هیجانی کتابداران و رتبه ‌بندی مولفه‌‌ های آن (مطالعه موردی: کتابداران شاغل در کتابخانه های عمومی شهرستان یزد). کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1387؛11(3 (مسلسل 43)):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/441798/fa

IEEE: کپی

میثم شفیعی رودپشتی، و سیدحبیب اله میرغفوری، “سنجش درجه هوش هیجانی کتابداران و رتبه ‌بندی مولفه‌‌ های آن (مطالعه موردی: کتابداران شاغل در کتابخانه های عمومی شهرستان یزد)،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 11، no. 3 (مسلسل 43)، pp. 7–28، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441798/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button