Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,955
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش ارزشیابی 360 درجه در ارزیابی بالینی دستیاران، بررسی مقدماتی امکان اجرا، روایی و پایایی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 103

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی 360 درجه به منظور ارزیابی عملکرد دستیاران بالینی, علاوه بر بهره جستن از نظرات اساتید مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای ارزیابی دستیاران از قبیل پرسشنامه هایی که در ارزیابی 360 درجه به کار گرفته می شوند, باید پایایی, روایی و سادگی اجرا داشته باشند. هدف از این بررسی, ارزیابی امکان اجرا و خصوصیات روان سنجی پرسشنامه های ارزیابی 360 درجه در دستیاران بالینی می باشد.روش کار: در وهله اول پرسشنامه ها با بهره جستن از مطالعه وسیع متون و نظر اهل فن تهیه گردیدند. پرسشنامه های 6 سوالی بین نمونه ای در دسترس از دستیاران (خود و همتایان), دانشجویان پزشکی, پرستاران و بیماران یکی از بخش های آموزشی – بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توزیع گردید. میانگین نمرات هریک از گروه ها محاسبه شد. آلفای کرونباخ جهت ارزیابی سازگاری درونی پرسشنامه ها محاسبه و تحلیل عامل جهت تبیین ساختار عاملی داده ها انجام شد. جهت پی بردن به همبستگی بین نمرات حاصل از پرسشنامه ها با یکدیگر از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده گردید.یافته ها: بجز اعضای هیأت علمی و تا حدی بیماران, تمامی گروه ها پرسشنامه ها را بصورت کامل تکمیل کردند. آلفای کرونباخ برای هر پنج پرسشنامه بالای 95/0 بود. روایی محتوای پرسشنامه ها به استناد بررسی متون و نظر اهل فن مورد تایید بود. تحلیل عامل نشان داد سئوالات یک عامل را تشکیل میدهند و در اکثر موارد (80 درصد) ضریب همبستگی بین 5 پرسشنامه مورد تحلیل, معنی دار نبود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه, ابزارهای ارزیابی 360 درجه از سادگی اجرا, پایایی و روایی مطلوب برای ارزشیابی توانمندی های محوری دستیاران برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نخعی، نوذر، و سعید، علیرضا. (1389). روش ارزشیابی 360 درجه در ارزیابی بالینی دستیاران, بررسی مقدماتی امکان اجرا, روایی و پایایی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(2)، 99-103. SID. https://sid.ir/paper/447873/fa

Vancouver: کپی

نخعی نوذر، سعید علیرضا. روش ارزشیابی 360 درجه در ارزیابی بالینی دستیاران, بررسی مقدماتی امکان اجرا, روایی و پایایی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(2):99-103. Available from: https://sid.ir/paper/447873/fa

IEEE: کپی

نوذر نخعی، و علیرضا سعید، “روش ارزشیابی 360 درجه در ارزیابی بالینی دستیاران, بررسی مقدماتی امکان اجرا, روایی و پایایی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 2، pp. 99–103، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447873/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا