مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک خودکارآمدی دانشجویان رشته های توان بخشی از شایستگی بالینی و مقایسه آن با ارزشیابی مربیان بالینی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 163

چکیده

 مقدمه: ارتباط نزدیک بین شایستگی بالینی و مفهوم کیفیت مراقبت باعث شده است شایستگی بالینی در ارزشیابی دانشجویان رشته های آموزشی علوم پزشکی, از جایگاه منجصر به فردی برخوردار باشد. این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه درک خودکارآمدی دانشجویان نسبت به شایستگی بالینی در آغاز و پایان دوره آموزش بالینی و مقایسه آن با ارزیابی مربیان از قابلیت های بالینی دانشجویان انجام گرفت.روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و مقطعی است که بر روی کلیه دانشجویان رشته های فیزیوتراپی, کاردرمانی, گفتاردرمانی و مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی به روش سرشماری به اجرا در آمد. داده ها در دو مقطع از برنامه آموزشی یعنی ترم چهارم و ترم هشتم از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید. داده ها با آزمون های آماری t مستقل و آنالیز واریانس, تحلیل شدند.نتایج: میانگین نمره درک خودکارآمدی از شایستگی بالینی برای دانشجویان تمام رشته ها در محدوده متوسط (100-51) بود. میانگین نمره درک خودکارآمدی کلی دانشجویان تمامی رشته ها در ترم هشتم بطور معنی داری بیشتر از ترم چهارم بود. ضریب همبستگی بین ارزیابی مربیان و درک خودکارآمدی بالینی دانشجویان در حد  r=0.04و غیر معنی داربود.نتیجه گیری: خود ارزیابی دانشجویان نسبت به شایستگی بالینی می تواند اطلاعات ارزشمند و مکملی را در ارزشیابی دانشجویان علوم پزشکی فراهم آورد. تنظیم اهداف آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان و هماهنگ با نظر اساتید و اتخاذ راهبردهای کیفی ارزشیابی آموزشی با تاکید بر درک خودکارآمدی دانشجویان می تواند منجر به ارتقای کیفی فرایندهای آموزشی دانشگاهی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرحناز، و حسینی، محمدعلی. (1389). درک خودکارآمدی دانشجویان رشته های توان بخشی از شایستگی بالینی و مقایسه آن با ارزشیابی مربیان بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(2 (پیاپی 26))، 155-163. SID. https://sid.ir/paper/447889/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرحناز، حسینی محمدعلی. درک خودکارآمدی دانشجویان رشته های توان بخشی از شایستگی بالینی و مقایسه آن با ارزشیابی مربیان بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(2 (پیاپی 26)):155-163. Available from: https://sid.ir/paper/447889/fa

    IEEE: کپی

    فرحناز محمدی، و محمدعلی حسینی، “درک خودکارآمدی دانشجویان رشته های توان بخشی از شایستگی بالینی و مقایسه آن با ارزشیابی مربیان بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 155–163، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button