مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دانش و نگرش هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد طراحی درس در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از راه های انکارناپذیر در ارتقاء کیفیت آموزش, برنامه ریزی درسی و داشتن طرح درس است. برنامه ریزی درسی فرآیندی است برای تعیین هدف های مناسب آموزشی و تشخیص دادن مسائل, نیازها, امکانات و محدودیت هائی که برای رسیدن به اهداف آموزشی وجود دارد. این مطالعه با هدف تعیین آگاهی و نگرش هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد طراحی درس انجام گرفت.روش کار: جامعه آماری مطالعه شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و نمونه گیری بصورت سرشماری بوده و ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه محقق ساخته است که اعتبار آن توسط تنی چند از اساتید دانشگاه مورد تائید قرار گرفت و پایایی این پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 0.75 به دست آمد. اطلاعات با توزیع پرسش نامه در میان اعضای هیات علمی و تکمیل آن توسط آن ها, به دست آمد. برای تحلیل داده ها, از ابزارهای آمار توصیفی و استنباطی مثل ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس یک عاملی و آزمون Tukey, T-test استفاده شده و داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که از تعداد 81 نفر اعضای هیات علمی شرکت کننده در مطالعه, اکثریت با مردان (%76.5) بود. اکثریت شرکت کنندگان از تحصیلات تخصص - فوق تخصص (%48.1) برخوردار بودند. میانگین نمره آگاهی متوسط پایین (17.18 با انحراف معیار 4.18) و میانگین نمره نگرشی خوب (39.37 با انحراف معیار 9.7) ارزیابی شد. نتایج آزمون اختلاف معنی داری را در میانگین نمره آگاهی و میانگین نمرات نگرشی دانشکده ها نشان داد و اختلاف معنی داری بین جنسیت و میانگین نمره آگاهی در هدف نویسی وجود داشت.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت برنامه ریزی درسی و طرح درس در پیشبرد اهداف آموزش, لزوم توجه بیشتر و انجام مطالعات در زمینه عملکرد و عوامل موثر بر آن در زمینه برنامه ریزی درسی در اساتید دانشگاه حس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کامران، عزیز، و شرقی، افشان. (1390). بررسی دانش و نگرش هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد طراحی درس در سال 1387. سلامت و بهداشت اردبیل، 2(1 (پی در پی 4))، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/227166/fa

    Vancouver: کپی

    کامران عزیز، شرقی افشان. بررسی دانش و نگرش هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد طراحی درس در سال 1387. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1390؛2(1 (پی در پی 4)):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/227166/fa

    IEEE: کپی

    عزیز کامران، و افشان شرقی، “بررسی دانش و نگرش هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد طراحی درس در سال 1387،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 2، no. 1 (پی در پی 4)، pp. 31–39، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button