مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش شایستگی اخلاقی اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری در ارتقا پاسخگویی عمومی بیمارستان های دولتی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 81

چکیده

 عملکرد سازمان های دولتی بر ارتقا مشروعیت مردمی آن ها تاثیر می گذارد. بیمارستان های دولتی از جمله سازمان های عمومی هستند که عملکرد آن ها در افزایش اعتماد شهروندان به دولت نقش کلیدی ایفا می کند. پاسخگویی عمومی به عنوان یکی از شاخص های نرم عملکرد در ادبیات مدیریت در بخش دولتی حایز اهمیت فراوان است. دانش موجود بر تاثیر متغیرهای مختلف بر پاسخگویی عمومی اشعار دارد ولی به نقش شایستگی اخلاقی- اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری نپرداخته است. هدف این پژوهش, بررسی رابطه شایستگی اخلاقی- اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری با پاسخگویی عمومی است. پژوهش حاضر نوعی پژوهش توسعه ای است و استراتژی آن همبستگی است. مدل این پژوهش, در بیمارستان های دولتی شهر تهران آزمون شده است. در این پژوهش, دو سوال مورد بررسی قرار گرفت: 1) تا چه حد شایستگی اخلاقی- اسلامی مدیران بیمارستان های دولتی پاسخگویی عمومی آن ها را افزایش می دهد؟ 2) تا چه حد فرهنگ خدمتگزاری تاثیر شایستگی اخلاقی- اسلامی مدیران بیمارستان های دولتی را بر پاسخگویی عمومی آن ها نسبت به بیماران ارتقا می بخشد؟ نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد بین شایستگی اخلاقی- اسلامی مدیران و پاسخگویی عمومی رابطه معنی دار مثبتی وجود دارد. تاثیر شایستگی اخلاقی- اسلامی بر پاسخگویی عمومی حدود 04/0 درصد بود. هم چنین نتایج حاکی از آن بود که فرهنگ خدمتگزاری تاثیر شایستگی اخلاقی- اسلامی بر پاسخگویی عمومی را حدود 1/ 0 درصد افزایش می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دانایی فرد، حسن، رجب زاده، علی، و درویشی، آذر. (1389). تبیین نقش شایستگی اخلاقی اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری در ارتقا پاسخگویی عمومی بیمارستان های دولتی. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 3(4)، 57-81. SID. https://sid.ir/paper/451100/fa

Vancouver: کپی

دانایی فرد حسن، رجب زاده علی، درویشی آذر. تبیین نقش شایستگی اخلاقی اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری در ارتقا پاسخگویی عمومی بیمارستان های دولتی. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1389؛3(4):57-81. Available from: https://sid.ir/paper/451100/fa

IEEE: کپی

حسن دانایی فرد، علی رجب زاده، و آذر درویشی، “تبیین نقش شایستگی اخلاقی اسلامی و فرهنگ خدمتگزاری در ارتقا پاسخگویی عمومی بیمارستان های دولتی،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 3، no. 4، pp. 57–81، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451100/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button