Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,448
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,014
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی مختل و موفقیت تحصیلی در دانش آموزان دارای «اضطراب امتحان» می باشد. نمونه این پژوهش شامل 243 آزمودنی دارای اضطراب امتحان بود که از میان 900 دانش آموز سال سوم راهنمایی شهرستان نوشهر شناسایی شدند. برای جمع آوری داده ها از فرم کوتاه پرسشنامه فراشناخت ولز و پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر استفاده شده است. معدل کل نمرات دانش آموزان به عنوان موفقیت تحصیلی در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی (r=0.21) دانش آموزان دارای اضطراب امتحان رابطه منفی معنی داری دارد. بین باورهای فراشناختی مختل و شدت اضطراب امتحان (r=0.17) همبستگی مثبت معنی داری به دست آمد (P<0.01). همچنین, نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که 11 درصد واریانس مربوط به موفقیت تحصیلی توسط مولفه های فراشناختی تبیین می شود. این نتایج حاکی از آن است که با افزایش باورهای فراشناختی مختل موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان کاهش می یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالقاسمی، عباس، گل پور، رضا، نریمانی، محمد، و قمری گیوی، حسین. (1388). بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 10(3)، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/451235/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالقاسمی عباس، گل پور رضا، نریمانی محمد، قمری گیوی حسین. بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1388؛10(3):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/451235/fa

    IEEE: کپی

    عباس ابوالقاسمی، رضا گل پور، محمد نریمانی، و حسین قمری گیوی، “بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 10، no. 3، pp. 5–20، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا