مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و سنجش میزان اندیشه انتقادی دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 170

چکیده

 این مطالعه با هدف سنجش میزان مهارت ها و گرایش های تفکر انتقادی دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران صورت گرفت. تعداد 313 نفر دانشجو و 33 نفر مدرس با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی به عنوان گروه نمونه, از چهار استان فارس, بوشهر, هرمزگان و اصفهان در سال 1387 انتخاب شدند.برای انجام این پژوهش از دو مقیاس مهارت های تفکر انتقادی (CCTST) که شامل پنج زیر مقیاس و گرایش به تفکر انتقادی (CCTDI) که شامل هفت زیر مقیاس بود, استفاده گردید. روایی هر دو مقیاس به شیوه تحلیل عامل انجام شد و پایایی به شیوه آلفای کرونباخ برای مقیاس گرایش به تفکر انتقادی و روش کودور ریچاردسون برای مقیاس مهارت ها انجام گرفت.یافته ها حاکی از ضعف دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران در نمره کل گرایش ها و مهارت های تفکر انتقادی و زیر مقیاس های مربوطه بود. همچنین تفاوت معناداری بین دانشجویان سال اول و دوم, در برخی از زیر مقیاس های تفکر انتقادی به دست آمد. از طرفی, تفاوت معناداری بین جنسیت در گرایش ها و مهارت های تفکر انتقادی مشاهده نگردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوشادی، ناصر، و خادمی، محسن. (1389). بررسی و سنجش میزان اندیشه انتقادی دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 2(1 (پیاپی 2-58))، 141-170. SID. https://sid.ir/paper/469509/fa

    Vancouver: کپی

    نوشادی ناصر، خادمی محسن. بررسی و سنجش میزان اندیشه انتقادی دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1389؛2(1 (پیاپی 2-58)):141-170. Available from: https://sid.ir/paper/469509/fa

    IEEE: کپی

    ناصر نوشادی، و محسن خادمی، “بررسی و سنجش میزان اندیشه انتقادی دانشجویان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعی مراکز تربیت معلم ایران،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 2، no. 1 (پیاپی 2-58)، pp. 141–170، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/469509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button