مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 194

چکیده

 در مقاله حاضر, سعی بر این است که با بکارگیری یک مطالعه کیفی, به واکاوی مولفه های جذب سرمایه گذاری و حمایت از تولید ملی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی پرداخته شود. این پدیده را می توان از دو منظر کلی مصرف کننده و تولیدکننده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد. از این جهت, 20 مورد آگهی بازرگانی از 1844 مورد (132 نوع آگهی) که در سه ماه اول سال 1391 در شبکه های اول, دوم و سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران, پخش شده بودند, به شیوه نمونه گیری هدفمند گزینش شدند. سپس آنها را با رویکرد نشانه شناختی و از منظر تولیدکننده و سرمایه گذار, مورد مطالعه قرار دادیم. ارزیابی های ما نشان می دهد میزان درصد پخش آگهی های مصرفی در مقایسه با آگهی های تولیدی و جذب سرمایه گذاری کاهش یافته است. همچنین به وضوح دیده می شود تبلیغات بازرگانی با بازنمائی سبک زندگی مدرن, آینده نگری, تضمین آسایش حال و آینده, به ترسیم آرزوهایی از جنس توان اقتصادی و استفاده از بهترین خدمات در ذهن می پردازد. در این راستا این آگهی ها از مولفه های مهم جذب سرمایه استفاده کرده تا تا بیننده را مجاب کرده تا در سرمایه گذاری و دریافت خدمات بیشتر در بهبود زندگی نمایند مشارکت کنند. از این مشاهدات این می توان چنین نتیجه گیری کرد که: مولفه های مالی (سود و زیان, برتری کیفیت و...), بیش از مولفه های روانی و فکری (بیمه و تخفیفات) مورد استفاده قرار گرفته, در حالی که توان نفوذ مولفه های روانی و انگیزشی بیش از مولفه های مالی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشن دل اربطانی، طاهر، و سطوتی، فرانک. (1391). مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری. جهانی رسانه، 7(2 (پیاپی 14))، 159-194. SID. https://sid.ir/paper/470947/fa

    Vancouver: کپی

    روشن دل اربطانی طاهر، سطوتی فرانک. مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری. جهانی رسانه[Internet]. 1391؛7(2 (پیاپی 14)):159-194. Available from: https://sid.ir/paper/470947/fa

    IEEE: کپی

    طاهر روشن دل اربطانی، و فرانک سطوتی، “مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری،” جهانی رسانه، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 159–194، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/470947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button