مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فاصله موجود میان ادراکات و انتظارات مراجعان از خدمات دریافت شده در کتابخانه ملی با استفاده از مدل تحلیل شکاف

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 236

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از دیدگاه مراجعان بر اساس مدل تحلیل شکاف با استفاده از ابزار لایب کوال انجام گرفته است. در این پژوهش, کیفیت خدمات بخش اطلاع رسانی کتابخانه ملی در سه بعد تاثیرگذاری خدمات, کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان یک مکان و فضا در سه سطح «حداقل», «موجود» و «مورد انتظار» بررسی شده است. جامعه آماری شامل تمامی مراجعان و کاربران عضو کتابخانه, اعم از زن و مرد, است که در سال 89, از بخشهای مختلف استفاده کرده اند. با توجه به حجم بالای جامعه آماری و محدویت زمان و بودجه, حجم نمونه را 332 نفر تشکیل دادند. یافته ها نشان داد از منظر مراجعان, کارکنان کتابخانه نتوانسته اند بجز در موارد معدود حداقل انتظارهای مراجعان را برآورده سازند. کیفیت منابع کتابخانه در سطح موجود, از حداقل انتظار مراجعان پایین تر بوده است. به عبارت دیگر, منابع کتابخانه نتوانسته است حتی حداقل انتظارهای آنان را برآورده سازد و تا رسیدن به وضع مطلوب یا مورد انتظار, فاصله زیادی دارد. بعد مکان و فضا نسبت به دو بعد دیگر, کیفیت بهتری دارد. اما کیفیت مکان و فضای کتابخانه ملی در سطح واقعی, از حداقل انتظارهای کاربران نیز پایین تر است. البته, فاصله کمتری با سطح واقعی خدمات در این بعد وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نشاط، نرگس، و دهقانی، مژده. (1391). بررسی فاصله موجود میان ادراکات و انتظارات مراجعان از خدمات دریافت شده در کتابخانه ملی با استفاده از مدل تحلیل شکاف. کتابداری و اطلاع رسانی، 15(1 (مسلسل 57))، 217-236. SID. https://sid.ir/paper/472893/fa

    Vancouver: کپی

    نشاط نرگس، دهقانی مژده. بررسی فاصله موجود میان ادراکات و انتظارات مراجعان از خدمات دریافت شده در کتابخانه ملی با استفاده از مدل تحلیل شکاف. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1391؛15(1 (مسلسل 57)):217-236. Available from: https://sid.ir/paper/472893/fa

    IEEE: کپی

    نرگس نشاط، و مژده دهقانی، “بررسی فاصله موجود میان ادراکات و انتظارات مراجعان از خدمات دریافت شده در کتابخانه ملی با استفاده از مدل تحلیل شکاف،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 15، no. 1 (مسلسل 57)، pp. 217–236، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/472893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button