مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه ای بر یادگیری اصول پایه عملیات احیای قلبی- ریوی

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 167

چکیده

 اهداف: کمبود امکانات, مدرسین مجرب و انتخاب روش آموزش مناسب همیشه یکی از چالش های برگزاری دوره های احیا قلبی ریوی میباشد. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه ای بر یادگیری اصول پایه عملیات احیای قلبی-ریوی در دانشجویان پرستاری بود. روش ها: این یک مطالعه مداخله ای است که در سال 1392 انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل 70 دانشجوی پرستاری ترم های پنج و شش از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بودند. نمونه ها با استفاده از روش تصادفی بلوکه به دو گروه سخنرانی و آموزش عملی (35 نفر) و آموزش چند رسانه ای و آموزش عملی (35 نفر) تقسیم شدند. آموزش تئوری اصول پایه عملیات احیای قلبی ریوی در گروه اول به صورت سخنرانی و در گروه دوم توسط نرم افزار چند رسانه ای انجام شد. آموزش عملی هر دو گروه بطور یکسان با 2 جلسه کار برروی مانکن انجام شد. از هر دو گروه پس از یک هفته آزمون تئوری توسط پرسشنامه مهارت های اولیه حفظ حیات و پس از دو هفته آزمون عملی بر اساس چک لیست استاندارد و ارزشیابی بالینی ساختارمند عینی به عمل آمد. اطلاعات توسط نرم افزار آماری SPSS ویرایش 18 با استفاده از آزمونهای تی مستقل, کای اسکوئر من ویتنی یو تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره دانش در گروه مداخله (16.20±2.02) به میزان قابل توجهی بالاتر از گروه کنترل (12.57±2.60) بود (P<0.001). در بررسی حیطه عملکرد, تفاوت آماری معناداری بین دو گروه در حیطه های عملکردی ارزیابی بیمار (P=0.056), بازکردن راه هوایی و دادن تنفس (P=0.13) و ماساژ قلبی (P=0.36) بدست نیامد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که ارائه محتوی به صورت نرم افزار چند رسانه ای می تواند سبب افزایش دانش دانشجویان پرستاری بیش از روش سخنرانی و شبیه سازی شود, اما در بهبود عملکرد روانی حرکتی دانشجویان موثر نمی باشد. لذا استفاده از روش های عینی و آموزش بالینی برای تقویت مهارتهای روانی حرکتی عملیات احیا قلبی ریوی توصیه می گردد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوهپایه زاده اصفهانی، جلیل، محرابی، حمیرا، رنجبر، هادی، شوقی، مهناز، و ضیغمی محمدی، شراره. (1393). تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه ای بر یادگیری اصول پایه عملیات احیای قلبی- ریوی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 6(4)، 160-167. SID. https://sid.ir/paper/474753/fa

    Vancouver: کپی

    کوهپایه زاده اصفهانی جلیل، محرابی حمیرا، رنجبر هادی، شوقی مهناز، ضیغمی محمدی شراره. تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه ای بر یادگیری اصول پایه عملیات احیای قلبی- ریوی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1393؛6(4):160-167. Available from: https://sid.ir/paper/474753/fa

    IEEE: کپی

    جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، حمیرا محرابی، هادی رنجبر، مهناز شوقی، و شراره ضیغمی محمدی، “تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی چند رسانه ای بر یادگیری اصول پایه عملیات احیای قلبی- ریوی،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 6، no. 4، pp. 160–167، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/474753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button