مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه الگوی ترسیمی، توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری - فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه الگوی ترسیمی و توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری – فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است. این پژوهش از نوع علی مقایسه ای بود, برای انتخاب نمونه, از بین مدارس ابتدایی پسرانه منطقه 9 شهر تهران, دو مدرسه به صورت تصادفی انتخاب و از بین دانش آموزان آنان 80 نفر (40 نفر با اختلال, 40 نفر عادی) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. انتخاب کودکان با اختلال بر اساس پاسخ معلمان به فرم غربالگری محقق ساخته و فرم معیارهای راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی (انجمن روان پزشکی آمریکا, 2000) صورت گرفت. برای گردآوری داده ها آزمون تصاویر پیچیده آندره ری در دو مرحله در اختیار آزمودنی ها قرار داده شد و پس از ترسیم تصاویر نمره گذاری گردید. تحلیل اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون t برای گروه های مستقل نشان داد که الگوی ترسیمی و توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری - فضایی کودکان دارای اختلال ضعیف تر از گروه بدون اختلال است (p<0.05). بر این اساس, می توان نتیجه گیری کرد که کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در برخی از کارکردهای اجرایی و توانایی های دیداری - فضایی مشکل دارند. این یافته ها را می توان در تشخیص و درمان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، حمید، حسین زاده، پناه علی، گودرزی، علی محمد، و زرافشان، هادی. (1392). مقایسه الگوی ترسیمی, توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری - فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 3(1 (پیاپی 4))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/477940/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده حمید، حسین زاده پناه علی، گودرزی علی محمد، زرافشان هادی. مقایسه الگوی ترسیمی, توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری - فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری[Internet]. 1392؛3(1 (پیاپی 4)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/477940/fa

    IEEE: کپی

    حمید علی زاده، پناه علی حسین زاده، علی محمد گودرزی، و هادی زرافشان، “مقایسه الگوی ترسیمی, توانایی سازمان دهی و حافظه دیداری - فضایی کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی،” پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، vol. 3، no. 1 (پیاپی 4)، pp. 1–10، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/477940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button