مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر مدل پینتریچ، بر خودکارآمدی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف پژوهش بررسی اثربخشی مولفه های راهبردهای یادگیری خودگردان بر خودکارآمدی دانش آموزان پسر پایه سوم دبیرستان بوده است. جامعه آماری شامل تعداد 1093 دانش آموز پایه سوم دبیرستان بود که از این تعداد, 60 نفر به صورت نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب, و به صورت تصادفی در سطوح مختلف متغیر مستقل (چهار سطح) و کنترل قرار داده شدند. به گروه یک راهبردهای شناختی, گروه دو راهبردهای فراشناختی, گروه سه راهبردهای انگیزشی و به گروه چهار راهبردهای مدیریت منابع آموزش داده شد. ابزار به کار رفته در پژوهش, آزمون خودکارآمدی شرر بوده است که به صورت پیش آزمون و پس آزمون بر روی آزمودنی ها اجرا گردید. نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش مولفه های راهبردهای یادگیری خودگردان بر خودکارآمدی موثر بوده و آن را افزایش داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصطفایی، علی، و مهاجر، یحیی. (1387). بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر مدل پینتریچ, بر خودکارآمدی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 4(12)، 65-85. SID. https://sid.ir/paper/478048/fa

    Vancouver: کپی

    مصطفایی علی، مهاجر یحیی. بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر مدل پینتریچ, بر خودکارآمدی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛4(12):65-85. Available from: https://sid.ir/paper/478048/fa

    IEEE: کپی

    علی مصطفایی، و یحیی مهاجر، “بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر مدل پینتریچ, بر خودکارآمدی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 4، no. 12، pp. 65–85، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button