Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,170
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

308
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 155

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان انجام شد. ادامه حیات هر یک از سازمان های ورزشی در دنیای پررقابت امروز در گرو رضایت کامل مشتریان آن هاست. رضایت مشتری عامل تعیین چگونگی موفقیت سازمان هایی است که با مشتری ارتباط دارند؛ از این رو اندازه گیری آن خیلی مهم است. تحقیق حاضر علی- مقایسه ای است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن تایید شد و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 91.56 تعیین شد. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق, مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان بودند که دست کم شش ماه سابقه فعالیت ورزشی داشتند. نمونه آماری 390 نفر از مشتریان بودند (175 مرد و 215 زن) که به طور تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی شامل فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار و در آمار استنباطی از آزمون t, ANOVA, ضریب همبستگی کندال, کای اسکوئر و من ویتنی یو برای آزمون فرضیه ها و در سطح معنی داری 0.05 استفاده شد . یافته های پژوهش نشان می دهد تفاوت معنی داری در رضایت کلی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی وجود دارد (p=0.001). همچنین در رضایت مشتریان از تجهیزات و محیط فیزیکی, شهریه و دسترسی به باشگاه و کیفیت کارکنان نیز تفاوت معنی داری وجود دارد (p=.001), (p=0.001),(p=0.03) به طوری که رضایت مشتری در خصوص این عوامل در باشگاه های خصوصی بیشتر از باشگاه های دولتی است. در رضایت مشتریان از عوامل سلامت, اجتماعی و برنامه های تمرینی در باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین در هیچ یک از عوامل رضایت تفاوت معنی داری بین زنان و مردان مشاهده نشد و تنها اختلاف معنی دار بین دو گروه مردان و زنان هدف و انگیزه آنان از شرکت در باشگاه های بدن سازی بود که هدف مردان بیشتر آمادگی جسمانی (%30.9) و قهرمانی (%21.1) بود, ولی هدف زنان سلامتی (%74) و کنترل وزن (%74), آرامش (%42.8) و اجتماعی شدن (%27.9) بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلامت، ندا، فراهانی، ابوالفضل، و گودرزی، محمود. (1391). بررسی رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 4(16)، 143-155. SID. https://sid.ir/paper/481763/fa

Vancouver: کپی

سلامت ندا، فراهانی ابوالفضل، گودرزی محمود. بررسی رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1391؛4(16):143-155. Available from: https://sid.ir/paper/481763/fa

IEEE: کپی

ندا سلامت، ابوالفضل فراهانی، و محمود گودرزی، “بررسی رضایت مندی مشتریان باشگاه های بدن سازی خصوصی و دولتی شهر گرگان،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 4، no. 16، pp. 143–155، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/481763/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا