مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 140

چکیده

 جهانی سازی و رقابت در بازارهای بین المللی, شرکت ها را با چالشی جدید رو به رو کرده است, به طوری که سازمان ها برای موفقیت در بازارهای بین المللی نیاز به درک ویژگی های بازارهای جهانی و مشتریان و همچنین سازگاری برندهای خود با فرهنگ های مختلف, برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار دارند. بر این اساس درک رابطه میان بازار محوری و عملکرد برند می تواند سازمان ها را در رسیدن به مزیت رقابتی و دستیابی به موفقیت های بیشتر یاری رساند. به همین منظور, در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مستقیم بازار محوری بر عملکرد بین المللی برند و همچنین تاثیر غیرمستقیم آن از طریق برند سازی بین المللی متشکل از دو عنصر جهت گیری برند و جایگاه یابی مجدد پرداخته می شود. این پژوهش در میان صد برند برتر ایران انجام گرفته و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. در این تحقیق از روش تحلیل آماری, برآورد ضرایب همبستگی, رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر استفاده می شود. نتایج به دست, بیانگر رابطه معنی دار و تاثیر مستقیم و همچنین غیرمستقیم بازار محوری بر عملکرد برند است. تاثیر معنی دار متغیر تعدیل کننده برند سازی نیز به اثبات رسیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدزاده، احمد، آسیابان رضایی، مینا، و طاهونی، مهناز. (1392). نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 7(24)، 119-140. SID. https://sid.ir/paper/486224/fa

    Vancouver: کپی

    اسدزاده احمد، آسیابان رضایی مینا، طاهونی مهناز. نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1392؛7(24):119-140. Available from: https://sid.ir/paper/486224/fa

    IEEE: کپی

    احمد اسدزاده، مینا آسیابان رضایی، و مهناز طاهونی، “نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 7، no. 24، pp. 119–140، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button