مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا برنامه آموزشی دوره کارشناسی مامایی ارتقاء دهنده مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان می باشد؟

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: بهبود عملکرد بالینی و ارائه کیفیت بالای مراقبت های مامایی, در گرو کسب دانش تخصصی به همراه ارتقاء مهارت های تفکر انتقادی به عنوان یکی از استانداردهای آموزش مامایی می باشد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین و مقایسه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان سال اول و سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی- مقایسه ای به صورت مقطعی در سال تحصیلی 90-1389 بر روی 44 دانشجوی سال اول (22 نفر) و آخر (22 نفر) کارشناسی پیوسته مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد انجام شد. داده ها با استفاده از فرم مربوط به مشخصات فردی و پرسشنامه مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا جمع آوری و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 14) و آزمون های تی مستقل, من ویتنی, آنالیز واریانس یک طرفه, فریدمان و ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میزان p کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها: میانگین نمره کل مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان سال اول (2.5±10.8) و آخر (3.4±10.8) در محدوده هنجار بود. بر اساس آزمون تی مستقل, بین دو گروه از نظر مهارت های تفکر انتقادی و حیطه های مختلف آن اختلاف معنی داری وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری:بین مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان سال اول با دانشجویان سال آخر مامایی اختلاف معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی مونقی، حسین، و جعفری، حمیده. (1392). آیا برنامه آموزشی دوره کارشناسی مامایی ارتقاء دهنده مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان می باشد؟. مجله زنان مامایی و نازایی ایران، 16(76)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/487620/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مونقی حسین، جعفری حمیده. آیا برنامه آموزشی دوره کارشناسی مامایی ارتقاء دهنده مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان می باشد؟. مجله زنان مامایی و نازایی ایران[Internet]. 1392؛16(76):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/487620/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمی مونقی، و حمیده جعفری، “آیا برنامه آموزشی دوره کارشناسی مامایی ارتقاء دهنده مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان می باشد؟،” مجله زنان مامایی و نازایی ایران، vol. 16، no. 76، pp. 1–10، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/487620/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button