مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 40

چکیده

 سابقه و اهداف: بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش پرستاری مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود جهت اصلاح نقاط ضعف می باشد و دانشجویان به عنوان دریافت کنندگان خدمات آموزشی بهترین منبع برای شناسایی مشکلات آموزشی هستند. هدف این مطالعه تبیین درک دانشجویان پیرامون کیفیت آموزش پرستاری است.روش بررسی: در این مطالعه کیفی, 40 دانشجوی پرستاری سال چهارم با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس 8 مصاحبه گروه مدار صورت گرفت. کلیه مصاحبه ها روی کاغذ پیاده و با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: با استفاده از تحلیل دست نوشته ها, تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و سه درون مایه اصلی که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند, استخراج شد. درون مایه اصلی در سه طبقه, شامل «آموزش تئوری», «آموزش بالینی» و «فاصله تئوری و بالین» دسته بندی شدند که این درون مایه های اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات شرکت کنندگان در مطالعه توضیح داده شد.نتیجه گیری: به نظر می رسد وضعیت آموزش تئوری و بالینی نیازمند تامین جامع تر شیوه های آموزشی در جهت یکپارچه کردن دانش و عمل, امکانات و تجهیزات محیط بالین و بازنگری ابزارهای ارزشیابی بالینی است و ضرورت دارد در این ابعاد تمهیداتی صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمان ساروی، فتیحه، نویدیان، علی، و ایمانی، محمود. (1391). درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(4 (پیاپی 8))، 28-40. SID. https://sid.ir/paper/488060/fa

    Vancouver: کپی

    کرمان ساروی فتیحه، نویدیان علی، ایمانی محمود. درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی: یک مطالعه کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(4 (پیاپی 8)):28-40. Available from: https://sid.ir/paper/488060/fa

    IEEE: کپی

    فتیحه کرمان ساروی، علی نویدیان، و محمود ایمانی، “درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی: یک مطالعه کیفی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 28–40، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button