مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس نظر معلمان و سرگروه های آموزشی استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 161

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی با استفاده از الگوی ده عاملی اکر است که در قالب سه سوال پژوهشی و با بکارگیری روش تحقیق توصیفی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری شامل معلمان علوم ابتدایی و کارشناسان آموزش و پرورش استان همدان بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای حدود 381 نفر معلم انتخاب و کارشناسان تمام شماری شدند (46 نفر). برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه با دو نوع ویژه معلمان (با پایایی 0.968) و ویژه کارشناسان (با پایایی 0.943) و برای تحلیل داده ها از شاخص های گرایش به مرکز, تحلیل عاملی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد برای ارزشیابی یک برنامه درسی, طبقه بندی ده عاملی اکر کامل نیست و عواملی مانند «انسجام برنامه درسی, انعطاف پذیری در اجرا, تناسب محتوا با نیاز یادگیرنده, دانش آموز محوری و. ...» نیز باید مورد توجه قرار گیرد. از نظر معلمان و کارشناسان وضعیت مطلوبی بر برنامه درسی علوم حاکم است. بر اساس نظرات معلمان برنامه درسی علوم به ترتیب روی اهداف «پوشش مفاهیم فیزیک, شناخت محیط, دانستنی های ضروری علوم, مهارت مشاهده, مفهوم بهداشت» بیشترین تاکید را داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادگارزاده، غلامرضا، و عسگری، اردشیر. (1390). ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس نظر معلمان و سرگروه های آموزشی استان همدان. مطالعات برنامه درسی، 6(23)، 132-161. SID. https://sid.ir/paper/488448/fa

    Vancouver: کپی

    یادگارزاده غلامرضا، عسگری اردشیر. ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس نظر معلمان و سرگروه های آموزشی استان همدان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1390؛6(23):132-161. Available from: https://sid.ir/paper/488448/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا یادگارزاده، و اردشیر عسگری، “ارزشیابی برنامه درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس نظر معلمان و سرگروه های آموزشی استان همدان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 6، no. 23، pp. 132–161، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button