مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد بالینی در دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 202 | صفحه پایان 209

چکیده

 زمینه و هدف: اضطراب امتحان, مشکل شایعی در میان دانشجویان و دانش آموزان است. با توجه به اثرات متفاوت اضطراب امتحان بر عملکرد دانشجویان, هدف از این پژوهش بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد بالینی در دانشجویان مامایی بود.روش بررسی: این مطالعه تحلیلی, بر روی کلیه دانشجویان مامایی ترم آخر دانشگاه علوم پزشکی قم شامل 30 نفر که برای امتحان جامع مامایی حضور یافتند, انجام شد. پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک و پرسشنامه استاندارد اضطراب امتحان Spielberger, توسط هر یک از دانشجویان تکمیل گردید. برای ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان, چک لیست سه قسمتی مربوط به عملکرد بالینی در بخشهای بلوک زایمان, درمانگاه بیماریهای زنان و درمانگاه بهداشت مادر و کودک توسط مربیان تکمیل گردید. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS ویرایش 18, با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون های آماری Chi-square, همبستگی Pearson وIndependent T Test , در سطح معنی داری p£0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: یافته های مطالعه نشان داد که در حیطه کاری بلوک زایمان و درمانگاه زنان, هر چه اضطراب دانشجویان بیشتر بود, عملکرد بهتری داشتند ((p<0.001, r=0.48, اما در حیطه کاری بهداشت مادر و کودک, هر چه اضطراب دانشجویان کمتر بود, عملکرد آنها نیز بهتر بود (p<0.001, r=0.85).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش, می توان احتمال داد که اضطراب, خود می تواند به عنوان یک عامل انگیزشی, عملکرد فرد را بهبود بخشد و همیشه مخرب نباشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفربگلو، عصمت، احمری طهران، هدی، رییسی، مرضیه، و مهران، ناهید. (1392). اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد بالینی در دانشجویان مامایی. مراقبت های نوین، 10(3)، 202-209. SID. https://sid.ir/paper/488508/fa

    Vancouver: کپی

    جعفربگلو عصمت، احمری طهران هدی، رییسی مرضیه، مهران ناهید. اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد بالینی در دانشجویان مامایی. مراقبت های نوین[Internet]. 1392؛10(3):202-209. Available from: https://sid.ir/paper/488508/fa

    IEEE: کپی

    عصمت جعفربگلو، هدی احمری طهران، مرضیه رییسی، و ناهید مهران، “اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد بالینی در دانشجویان مامایی،” مراقبت های نوین، vol. 10، no. 3، pp. 202–209، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button