مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: محیط یادگیری شامل کلیه شرایط و امکانات فیزیکی, روانی, عاطفی, عوامل فرهنگی و اجتماعی است که بر رشد و توسعه یادگیرنده در یک موسسه آموزشی تاثیر می گذارد. بین محیط یادگیری و پی آمد های ارزشمند از قبیل رضایت, موفقیت دانشجویان رابطه آشکار وجود دارد. لذا این مطالعه با هدف ارزیابی محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دیدگاه دانشجویان صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش توصیفی- مقطعی در سال 1390-91 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام گرفت. بدین منظور, یک نمونه 374 نفری از دانشجویان به روش طبقه ای نسبتی و در هر طبقه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند. برای بررسی محیط یادگیری و آموزشی از پرسشنامه ارزیابی محیط آموزشی داندی (DREEM) استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش و از آمارهای توصیفی و تحلیلی مثل میانگین, آزمون تی نمونه های مستقل (Independent Samples T-test) و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره کلی محیط آموزشی و یادگیری 100.26 ازحداکثر نمره 200 (50.14 درصد) بود که به معنی حد متوسط است. کمترین نمره میانگین ادراک دانشجویان 22.23 از حداکثر نمره 48 (46.5 درصد) به بعد یادگیری مربوط بود, بیشترین نمره میانگین ادراک دانشجویان 23.03 از حداکثر نمره 44 (52.35 درصد) به بعد مدرسین مربوط می شد. تفاوت میانگین نمرات ادراک دانشجویان در همه ابعاد به جزء بعد مدرسین برحسب دانشکده از نظر آماری معنی دار بود (P<0.05), ولی تفاوت میانگین نمرات برحسب جنس از نظرآماری معنی دار نبود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که ادراک دانشجویان از محیط آموزشی در حد متوسط است و فضا برای بهبودی و اصلاح در همه ابعاد محیط آموزشی وجود دارد. اما نیازبه اصلاح در ابعاد یادگیری و شرایط اجتماعی بیشتر احساس می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علی، و محمدی، جمشید. (1392). ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/489659/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علی، محمدی جمشید. ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(11):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/489659/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدی، و جمشید محمدی، “ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 11، pp. 50–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button