مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت، محل سکونت و اقامت در خوابگاه

صفحات

 صفحه شروع 340 | صفحه پایان 351

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی ادراک از محیط یادگیری دانشجویان دانشکده علوم پزشکی برحسب نقش جنسیت, محل سکونت و خوابگاهی-غیر خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 1394-1393 طراحی و اجرا گردید. روش بررسی: این پژوهش ازنظر هدف, پژوهشی بنیادی است که با روش مقایسه ای انجام شد, جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که بر اساس جدول مورگان و به شیوه خوشه ای تصادفی چندمرحله ای تعداد 269 آزمودنی انتخاب و موردبررسی قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری استفاده شد و به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون T مستقل استفاده شد. نتایج: یافته ها نشان داد ادراک دانشجویان از توانایی علمی خود و جو آموزشی برحسب جنسیت آنان متفاوت می باشد (05/0>p), برحسب محل سکونت تفاوت معناداری در متغیرهای موردبررسی مشاهده نشد. همچنین نتایج نشان داد ادراک از محیط یادگیری برحسب خوابگاهی-غیر خوابگاهی متفاوت می باشد (01/0>p). نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش, برگزاری کارگاه هایی برای دانشجویان دختر و زمینه سازی جهت ادراک محیطی مثبت و عدم ادراک نابرابری در دانشجویان خوابگاهی بسیار ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری بورنگ، محمد، رحیمی، حسن، صابری، رضا، و عجم، علی اکبر. (1395). بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت, محل سکونت و اقامت در خوابگاه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(4 )، 340-351. SID. https://sid.ir/paper/208279/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری بورنگ محمد، رحیمی حسن، صابری رضا، عجم علی اکبر. بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت, محل سکونت و اقامت در خوابگاه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(4 ):340-351. Available from: https://sid.ir/paper/208279/fa

    IEEE: کپی

    محمد اکبری بورنگ، حسن رحیمی، رضا صابری، و علی اکبر عجم، “بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت, محل سکونت و اقامت در خوابگاه،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 4 ، pp. 340–351، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button