مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اهمیت گویه های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 26

چکیده

 سابقه و اهداف: در میان روش های مختلف ارزشیابی از اعضای هیات علمی, روش استفاده از نظرات دانشجویان کاربرد بسیاری یافته است. با توجه به اهمیت این روش, پژوهش حاضر با هدف تعیین اهمیت گویه های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس اساتید از نظر دانشجویان انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعه توصیفی و تحلیلی بود. تعداد 332 نفر به روش طبقه ای- تصادفی از دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف از دانشکده بهداشت انتخاب گردیدند. پرسشنامه شامل دو بخش بود, بخش اول, اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم شامل 18 گویه مربوط به ارزشیابی اساتید و به صورت چهار گزینه ای از بسیار موافق تا بسیار مخالف بود. گویه ها در سه حیطه روش تدریس, ویژگی های شخصیتی و سطح علمی اساتید و روش تدریس کاربردی دسته بندی شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار 16 SPSS و پارامترهای میانگین, انحراف معیار, آزمون t-test, Anova و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس نتایج این مطالعه دانشجویان بیش از 80% حیطه ویژگی های شخصیتی استاد و سطح علمی او را مورد تائید قرار دادند. در بین رشته های مختلف دانشجویان بهداشت حرفه ای کم ترین امتیاز و در بین مقاطع مختلف, دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بیشترین امتیاز را برای گویه ها گزارش کردند. یافته ها نشان داد بین سن و میانگین کل امتیازات گویه ها رابطه معنادار وجود داشت. همچنین بین وضعیت تاهل و وضعیت اشتغال دانشجویان و میانگین کل امتیازات گویه ها تفاوت معنادار وجود داشت P<0.001. دانشجویان به 4 گویه خود ارزشیابی بیش از 70% امتیاز دادند.نتیجه گیری: بیشترین توجه دانشجویان در مورد گویه های سه حیطه پرسشنامه توجه به حیطه سطح علمی و ویژگی های شخصیتی اساتید بود که توجه و تاکید بیشتر به جنبه های شخصیتی, علمی, اخلاقی اساتید را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی تفتی، محمدحسین، باقیانی مقدم، محمدحسین، احرام پوش، محمدحسن، آردیان، ناهید، و صیقل، نجمه. (1391). تعیین اهمیت گویه های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(3 (پیاپی 7))، 16-26. SID. https://sid.ir/paper/490227/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی تفتی محمدحسین، باقیانی مقدم محمدحسین، احرام پوش محمدحسن، آردیان ناهید، صیقل نجمه. تعیین اهمیت گویه های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(3 (پیاپی 7)):16-26. Available from: https://sid.ir/paper/490227/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین دهقانی تفتی، محمدحسین باقیانی مقدم، محمدحسن احرام پوش، ناهید آردیان، و نجمه صیقل، “تعیین اهمیت گویه های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 16–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/490227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button