Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

194
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آگونیست ها و آنتاگونیست های گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک در ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 26

چکیده

 زمینه و هدف: سیستم های آدرنرژیک و گابائرژیک مغز نقش مهمی در حافظه و یادگیری دارند. طبق نتایج مطالعات انجام شده, مورفین, هیستامین و لیتیوم, یادگیری وابسته به وضعیت ایجاد می کنند. این مطالعه با هدف بررسی اثر گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک ناحیه CA1 بر روی یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه کلونیدین و یوهمبین به عنوان آگونیست و آنتاگونیست گیرنده آلفا -2- آدرنرژیک, موسیمول به عنوان آگونیست گیرنده GABAA و مدل یادگیری اجتنابی غیرفعال برای سنجش حافظه مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون واریانس یک طرفه, تی تست و من ویتنی تجزیه و تحلیل شدند. در تمام ارزیابی های آماری, حداقل p<0.05 معیار معنی دار بودن مقایسه بین گروه ها در نظر گرفته شد.یافته ها: تزریق پیش از آزمون موسیمول (1.2 mg/mice) به ناحیه CA1 باعث تخریب حافظه اجتنابی مهاری در روز آزمون شد (p<0.01). تزریق قبل از آزمون موسیمول (1.2 و 0.06 mg/mice) باعث برگشت حافظه تخریب شده با موسیمول (1.2 mg/mice) قبل از آموزش شد, بنابراین, موسیمول می تواند باعث القای یادگیری وابسته به وضعیت گردد (p<0.01). تزریق قبل از آموزش کلونیدین (1.2 و 0.06 mg/mice) نیز باعث برگشت فراموشی القاشده با موسیمول (0.2 mg/mice) قبل از آموزش شد (p<0.01). همچنین تزریق قبل از آزمون یوهمبین (2.4 و 1.2 mg/mice) به ناحیه CA1,2 دقیقه قبل از تزریق دوز موثر موسیمول, باعث ممانعت از یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول گردید (p<0.01).نتیجه گیری: به طورکلی می توان گفت گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک هیپوکامپ پشتی, نقش مهمی در یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول در روز تست دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، مرتضی، نواییان، مجید، و پاک پور، بهاره. (1393). تاثیر آگونیست ها و آنتاگونیست های گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک در ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 8(1)، 16-26. SID. https://sid.ir/paper/492398/fa

    Vancouver: کپی

    پیری مرتضی، نواییان مجید، پاک پور بهاره. تاثیر آگونیست ها و آنتاگونیست های گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک در ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1393؛8(1):16-26. Available from: https://sid.ir/paper/492398/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پیری، مجید نواییان، و بهاره پاک پور، “تاثیر آگونیست ها و آنتاگونیست های گیرنده های آلفا -2- آدرنرژیک در ناحیه هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت موسیمول،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 8، no. 1، pp. 16–26، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا