مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 زمینه و هدف: کانابینوئیدها جزء داروهای مقلد حالات روانی می باشند که اثرات متنوعی را در بسیاری از گونه ها ایجاد می کنند. در این مطالعه, اثر تزریق دوطرفه داروهای آدرنرژیک آلفا-2 به داخل CA1 موش های صحرایی نر بر روی یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 مورد بررسی قرار گرفت.روش بررسی: در این مطالعه تجربی از موش صحرایی نر نژاد ویستار با وزن تقریبی250-200 گرم استفاده شد. کانول گذاری دوطرفه در ناحیه CA1 هیپوکامپ پشتی انجام گردید, و موش ها در دستگاه یادگیری اجتنابی مدلStep-Down  آموزش داده شدند. 24 ساعت بعد از آموزش در روز آزمون تاخیر حیوانات در پایین آمدن از سکو اندازه گیری شد.یافته ها: تزریق پس از آموزشWIN55,212-2 , (0.25, 0.5 میکروگرم به ازای هر موش) به CA1 باعث تخریب حافظه شد. فراموشی القا شده با تزریق بعد از آموزش WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) با تزریق همان مقدار WIN55,212-2 قبل از آزمون اصلاح گردید, که به این حالت یادگیری وابسته به وضعیت گفته می شود. تزریق پیش از آزمون کلونیدین (0.5, 0.75 میکروگرم به ازای هر موش) به ناحیه CA1 باعث بهبود حافظه تخریب شده با تزریق پس از آموزش WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) شد, در صورتی که تزریق یوهمبین (1 میکروگرم به ازای هر موش) 2 دقیقه قبل از WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) روز آزمون, یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 را مهار کرد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی, نقش مهمی در فراموشی القا شده با WIN55,212-2 و یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، مرتضی، مشفق، اعظم، عریان، شهربانو، و زرین دست، محمدرضا. (1389). اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 4(3 (پی در پی 15))، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/132514/fa

    Vancouver: کپی

    پیری مرتضی، مشفق اعظم، عریان شهربانو، زرین دست محمدرضا. اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1389؛4(3 (پی در پی 15)):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/132514/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پیری، اعظم مشفق، شهربانو عریان، و محمدرضا زرین دست، “اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 4، no. 3 (پی در پی 15)، pp. 29–36، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button