Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان انجام شده است.روش بررسی: جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان نارساخوان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهر رشت بود که از این میان 24 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور مساوی در دو گروه آزمایش و کنترل جای دهی شدند. مطالعه حاضر, آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. برای جمع آوری داده ها از آزمون نارساخوانی کرمی نوری و مرادی (1387), مقیاس هوشی وکسلر کودکان (1974), مقیاس حرمت خود کوپر اسمیت (1967) و آزمون خودپنداشت بک (1987) استفاده شد. برنامه آموزش مهارت های اجتماعی در طول هشت جلسه به مدت دو ماه بر روی گروه آزمایش اجرا شد.یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود تمام مولفه های حرمت خود و تمام مولفه های خودپنداشت به جز مولفه اخلاقی دانش آموزان نارساخوان به طور معناداری موثر بوده است (p<0.001).نتیجه گیری: این نتایج, کاربردهای بالینی مستقیم و ضمنی مهمی در زمینه پیشگیری و بهبود حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدنوری، سیده زهرا، حسین خانزاده، عباسعلی، کافی، سیدموسی، موللی، گیتا، و کریمی، رقیه. (1393). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان. مطالعات ناتوانی، 4(9)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/494415/fa

    Vancouver: کپی

    سیدنوری سیده زهرا، حسین خانزاده عباسعلی، کافی سیدموسی، موللی گیتا، کریمی رقیه. تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(9):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/494415/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا سیدنوری، عباسعلی حسین خانزاده، سیدموسی کافی، گیتا موللی، و رقیه کریمی، “تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 9، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/494415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا