مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان انجام شده است.روش بررسی: جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان نارساخوان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهر رشت بود که از این میان 24 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور مساوی در دو گروه آزمایش و کنترل جای دهی شدند. مطالعه حاضر, آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. برای جمع آوری داده ها از آزمون نارساخوانی کرمی نوری و مرادی (1387), مقیاس هوشی وکسلر کودکان (1974), مقیاس حرمت خود کوپر اسمیت (1967) و آزمون خودپنداشت بک (1987) استفاده شد. برنامه آموزش مهارت های اجتماعی در طول هشت جلسه به مدت دو ماه بر روی گروه آزمایش اجرا شد.یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود تمام مولفه های حرمت خود و تمام مولفه های خودپنداشت به جز مولفه اخلاقی دانش آموزان نارساخوان به طور معناداری موثر بوده است (p<0.001).نتیجه گیری: این نتایج, کاربردهای بالینی مستقیم و ضمنی مهمی در زمینه پیشگیری و بهبود حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدنوری، سیده زهرا، حسین خانزاده، عباسعلی، کافی، سیدموسی، موللی، گیتا، و کریمی، رقیه. (1393). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان. مطالعات ناتوانی، 4(9)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/494415/fa

    Vancouver: کپی

    سیدنوری سیده زهرا، حسین خانزاده عباسعلی، کافی سیدموسی، موللی گیتا، کریمی رقیه. تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(9):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/494415/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا سیدنوری، عباسعلی حسین خانزاده، سیدموسی کافی، گیتا موللی، و رقیه کریمی، “تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر حرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 9، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/494415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button