Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکده مدیریت دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 مطالعات پیشین در زمینه تجارت الکترونیک نشان داده اند که خصوصیات مصرف کنندگان, از مهم ترین عوامل در پذیرش خرید اینترنتی از سوی آنان است. البته اکثر مطالعات در این حوزه, بر یک محصول یا محصولات مشابه تمرکز داشته اند و تاثیر تنوع محصولات در پذیرش خرید اینترنتی نادیده گرفته شده است. برای مقابله با چنین محدودیتی, پژوهش پیش رو در نظر دارد به بررسی تاثیر انواع مختلفی از محصولات بپردازد. برای این امر از طبقه بندی «پترسون» استفاده شده که برای طبقه بندی کالاها و خدمات ارائه شده در فضای وب طراحی شده است. این پژوهش با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفته است. داده های آن با استفاده از ابزار پرسش نامه, در نمونه ای به تعداد 231 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران گردآوری شده است. تحلیل رگرسیون چندگانه نشان می دهد که خصوصیات مصرف کنندگان بر اساس کالاها و خدمات گوناگون, تاثیر متفاوتی دارد. پذیرش نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات, خودکفایتی اینترنتی, ادراکات از امنیت وب, نگرانی های حریم خصوصی و درخور بودن محصول, ویژگی هایی هستند که بر اساس نوع کالا یا خدمات, بر نگرش افراد به پذیرش خرید اینترنتی آنان تاثیرگذارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنقلی پور، طهمورث، امیری، مجتبی، فهیم، فرنازالسادات، و قادری عابد، امیرحسین. (1392). بررسی تاثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکده مدیریت دانشگاه تهران). مدیریت فناوری اطلاعات، 5(4)، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/496469/fa

    Vancouver: کپی

    حسنقلی پور طهمورث، امیری مجتبی، فهیم فرنازالسادات، قادری عابد امیرحسین. بررسی تاثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکده مدیریت دانشگاه تهران). مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1392؛5(4):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/496469/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسنقلی پور، مجتبی امیری، فرنازالسادات فهیم، و امیرحسین قادری عابد، “بررسی تاثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکده مدیریت دانشگاه تهران)،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 5، no. 4، pp. 67–84، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا