مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان بر اساس الگوی جورچین

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان به درس عربی بر اساس الگوی جور چین در پایه اول دبیرستان انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی بوده و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. نمونه آماری 24 نفر از دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان ناحیه دو شهرستان بهارستان بودند, که به صورت نمونه گیری خوشه ای و انتساب تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل به صورت گروه های همتا شده انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته نگرش سنج و آزمون پیشرفت تحصیلی استفاده شد. ضریب پایایی کل برای پرسشنامه پیشرفت تحصیلی به روش دو نیمه کردن آزمون, 0.78 است و آلفای کرونباخ به دست آمده برای پرسشنامه نگرش سنج نوع لیکرت 0.86 است. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر یادگیری مشارکتی بر اساس از الگوی جور چین به طور معناداری عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان به درس عربی را افزایش داد. در نهایت, اثربخشی برنامه آموزش یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان به درس عربی بر اساس الگوی جور چین مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالوندی، فاطمه، و بذرافشان، مریم. (1395). اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان بر اساس الگوی جورچین. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 113-125. SID. https://sid.ir/paper/499211/fa

    Vancouver: کپی

    خالوندی فاطمه، بذرافشان مریم. اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان بر اساس الگوی جورچین. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):113-125. Available from: https://sid.ir/paper/499211/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خالوندی، و مریم بذرافشان، “اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان بر اساس الگوی جورچین،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 113–125، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button