مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های ارتباطی مدیران عملیاتی و میانی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دیدگاه کارکنان در سال 1385

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه: از آن جا که سازمانهای آموزشی و از جمله دانشکده ها با برخورداری از یک مدیریت کارآمد و شایسته و در عین حال با تسلط کافی بر مهارت های ارتباطی و رفتار بهتر با کارکنان می توانند به سیاستها و اهداف خود جامه عمل بپوشانند, این پژوهش به بررسی و مقایسه مهارتهای ارتباطی مدیران دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پرداخته است.روش پژوهش: مطالعه ای توصیفی تحلیلی به روش مقطعی در سال 1385 در دانشکده های دانشگا ه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. تمام کارکنان دانشکده ها بجز روسای دانشکده ها به عنوان نمونه تحقیق انتخاب و از هر یک از آنان خواسته شد پرسشنامه مهارتهای ارتباطی مشتمل بر 21 گویه مربوط به مهارت های ارتباطی مدیران در سه حیطه مهارتهای کلامی, گوش دادن موثر و بازخورد را در مورد مدیر بلافصلشان تکمیل نمایند. روایی محتوای پرسشنامه از طریق نظرخواهی از صاحب نظران و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (0.93) تایید شد. داده ها با کمک نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد. سطح معنی داری 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: 63.1 درصد پاسخگویان مهارتهای ارتباطی مدیران عملیاتی و 76.2 درصد پاسخگویان مهارتهای ارتباطی مدیران میانی را مناسب دانستند ولی تفاوت بین دو دسته مدیران معنی دار نبود. بین مدیران عملیاتی و مدیران میانی از لحاظ مهارت کلامی و مهارت بازخورد تفاوت معنی دار وجود نداشت. تفاوت بین دو دسته مدیران از لحاظ مهارت گوش دادن موثر معنی دار بود.نتیجه گیری: به واسطه کمتر بودن مهارت ارتباطی مدیران عملیاتی از مدیران میانی و بدلیل ارتباط تنگاتنگ این دسته از مدیران با کارکنان و نقش مهمشان در راهنمایی و هدایت هر چه بهتر آنان برای انجام فعالیتها, اقدامات مدیریت منابع انسانی دانشگاه برای ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی با تاکید ویژه بر این دسته از مدیران صورت پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبریایی، علی، و حیدری، علیرضا. (1390). مقایسه مهارت های ارتباطی مدیران عملیاتی و میانی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دیدگاه کارکنان در سال 1385. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، 3(2)، 3-11. SID. https://sid.ir/paper/503716/fa

    Vancouver: کپی

    کبریایی علی، حیدری علیرضا. مقایسه مهارت های ارتباطی مدیران عملیاتی و میانی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دیدگاه کارکنان در سال 1385. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)[Internet]. 1390؛3(2):3-11. Available from: https://sid.ir/paper/503716/fa

    IEEE: کپی

    علی کبریایی، و علیرضا حیدری، “مقایسه مهارت های ارتباطی مدیران عملیاتی و میانی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دیدگاه کارکنان در سال 1385،” دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، vol. 3، no. 2، pp. 3–11، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/503716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button